۱۲۷۳۰
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
تعداد بازدید : ۴۴
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

پاداش تیم قهرمان جام ملت‌های آسیا در مقایسه با قهرمان دیگر قاره‌ها تفاوت چشمگیری دارد.

پاداش تیم قهرمان جام ملت‌های آسیا در مقایسه با قهرمان دیگر قاره‌ها تفاوت چشمگیری دارد.

به گزارش فراتیتر، جام ملت‌های آسیا و جام ملت‌های آفریقا همزمان با هم شروع‌ شده‌اند و تابستان آینده نیز یورو ۲۰۲۴ و کوپا آمه‌ریکا برگزار می‌شوند.

جایزه تیم قهرمان جام ملت‌های آفریقا هفت میلیون دلار خواهد بود که ۴۰ درصد افزایش نسبت به دوره قبل را نشان می‌دهد. «شیرهای ترانگا» - لقب تیم ملی سنگال - در دوره قبلی در سال ۲۰۲۱ قهرمان شدند و پنج میلیون دلار به جیب زدند. نایب‌قهرمان این دوره از رقابت‌ها چهار میلیون و تیم‌های سوم و چهارم نیز دو میلیون و پانصد هزار دلار پاداش خواهند گرفت.

جام ملت‌های آفریقا و آسیا به طور همزمان برگزار می‌شوند و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز جایزه تیم قهرمان را در این دوره پنج میلیون دلار اعلام کرده است؛ معادل پاداش دوره قبل که به قطر در سال ۲۰۱۹ پرداخت شد.

کوپا آمه‌ریکا نیز تابستان آینده برگزار می‌شود و آرژانتین با لیونل مسی مدافع عنوان قهرمانی است. آرژانتین در دوره قبل برزیل را در فینال شکست داد و قهرمان شد. این اولین جام ملی مسی با آرژانتین بود و او در ادامه فینالیسما و جام جهانی را نیز برد. قهرمان کوپا آمه‌ریکا جایزه بزرگ ۱۰ میلیون دلاری را به دست خواهد آورد و نایب قهرمان پنج میلیون دلار پاداش دریافت خواهد کرد.

در نهایت یورو ۲۰۲۴ نیز تابستان در آلمان برگزار می‌شود و یوفا اعلام کرده است قهرمان امسال جایزه ۳۰ میلیون دلاری را کسب خواهد کرد و نایب‌قهرمان سه میلیون یورو کمتر دریافت خواهد کرد.

پاداش تیم‌های قهرمان

آسیا: ‌۵ میلیون دلار
آفریقا: ۷ میلیون دلار
آمریکای جنوبی: ۱۰ میلیون دلار
اروپا: ۳۰ میلیون دلار

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: