۱۲۹۴۱
سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
تعداد بازدید : ۳۰
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

باشگاه رم تایید کرد که دانیله ده‌روسی به عنوان سرمربی جدید این باشگاه انتخاب و جایگزین ژوزه مورینیو شده است.

باشگاه رم تایید کرد که دانیله ده‌روسی به عنوان سرمربی جدید این باشگاه انتخاب و جایگزین ژوزه مورینیو شده است.

به گزارش فراتیتر، با اعلام باشگاه رم، دنیله ده‌روسی به عنوان جانشین ژوزه مورینیو انتخاب شده است.

در بیانیه باشگاه رم آمده است: «رم با خوشحالی اعلام می‌کند که دانیله ده‌روسی به عنوان سرمربی جدید تیم تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ منصوب شده است.»

دن و رایان فریدکین، مالکان رم، پس از امضای این قرارداد گفتند:‌ «خوشحالیم که می‌توانیم مسئولیت فنی تیم را به دانیله ده‌روسی واگذار کنیم. معتقدیم رهبری و جاه‌طلبی خاص او می‌تواند در پیگیری اهدافی که این تیم تا پایان در پیش دارد، تعیین‌کننده باشد. ما از پیوند صمیمانه او با باشگاه باخبر بودیم اما شور و شوق او برای پذیرفتن این چالش، ما را بیشتر متقاعد کرد که او می‌تواند راهنمای بازیکنان و نماینده پرافتخار ارزش‌های این باشگاه باشد. به خانه خوش آمدی، دانیله!»

دانیله ده‌روسی هم درباره مربیگری در تیم مورد علاقه‌اش گفت: «مایلم از خانواده فریدکین تشکر کنم که مسئولیت رهبری فنی رم را به من سپرده‌اند. به نوبه خود راهی جز کار و فداکاری روزانه برای رویارویی با این چالش نمی‌شناسم. احساس اینکه می‌توانم روی نیمکت رم بنشینم غیر قابل توصیف است. همه می‌دانند که رم برای من چیست. ما زمان و چاره‌ای نداریم: رقابتی‌بودن، مبارزه برای اهدافمان و تلاش برای رسیدن به آنها تنها اولویت‌هایی است که من و همکارانم داریم.»

ده‌روسی در ۶۱۶ بازی برای رم به میدان رفت و ۶۳ بار هم برای این تیم در همه رقابت‌ها گلزنی کرد. او دومین بازیکن رم از نظر بیشترین تعداد بازی است. ده‌روسی دو بار در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ با رم قهرمان جام حذفی ایتالیا شد و سال ۲۰۰۷ قهرمانی سوپرجام ایتالیا را هم به دست آورد.

ده‌روسی ۱۱۷ بازی ملی را هم در کارنامه دارد. او از جمله بازیکنان تیم مارچلو لیپی بود که سال ۲۰۰۶ در آلمان با شکست فرانسه قهرمان جام جهانی شدند.

او پس از آویختن کفش‌هایش به عنوان مربی به تیم ملی ایتالیا پیوست و سال ۲۰۲۱ با آتزوری قهرمانی در جام ملت‌های اروپا را جشن گرفت. او در کنار جان‌لوکا ویالی فقید یکی از اعضای کادر فنی روبروتو مانچینی بود. ده‌روسی پس از تیم ملی ایتالیا، راهی تیم اسپال شد و هدایت این تیم را فصل گذشته در سری B بر عهده داشت.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: