۱۳۱۲۷
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷
تعداد بازدید : ۴۱
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به بررسی دیدارهای دور اول مرحله گروهی جام ملت‌ها پرداخت و آمارهای مهم این دور را برجسته کرد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به بررسی دیدارهای دور اول مرحله گروهی جام ملت‌ها پرداخت و آمارهای مهم این دور را برجسته کرد.

به گزارش فراتیتر، دور اول مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا برگزار شد و اکنون هر ۲۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها یک بازی را انجام داده‌اند. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به بررسی آماری دور نخست مرحله گروهی این رقابت ها پرداخته است:

از دیدار تماشایی قطر و لبنان در روز جمعه گرفته تا پیروزی دیرهنگام عربستان مقابل عمان در روز سه شنبه، ۱۲ بازی برگزار شد و ۳۷ گل و ۱۰ برد شاهد بودیم. 

رکوردشکنی افتتاحیه

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با حضور ۸۲۴۹۰ تماشاگر در ورزشگاه لوسیل آغاز شد تا رکورد بالاترین تعداد تماشاگرانی که تا به حال برای تماشای بازی افتتاحیه جام ملت‌های آسیا به ورزشگاه رفته‌اند، ثبت شود. رکورد قبلی ۴۰ هزار نفر در سال ۲۰۰۴ بود که به تماشای دیدار چین و بحرین در ورزشگاه کارگران نشستند.

یک گل تاریخی

فیلیپ چان گل تساوی هنگ‌کنگ را در دقیقه ۴۹ مقابل امارات در ورزشگاه الریان به ثمر رساند. این هزارمین گل تاریخ جام ملت‌های آسیا بود. ۶۷ سال پس از گلزنی هموطنش او چی یین، هنگ‌کنگ، توانست بار دیگر در این رقابت‌ها به گل برسد.

علی در بین بزرگان

المعز علی با گلزنی مقابل لبنان در دقیقه ۵۶، دهمین گلش را در جام ملت‌های آسیا به ثمر رساند تا با لی دونگ گوک از کره برابر شود و دومین گلزن برتر تاریخ این رقابت‌ها شود. تنها علی دایی، اسطوره ایرانی با ۱۴ گل، گل‌های بیشتری نسبت به مهاجم الدحیل به ثمر رسانده است.

علی مبخوت اماراتی با ۹ گل و سردار آزمون با هفت گل جزو گلزنان مطرح جام ملت‌های آسیا هستند که همچنان در این مسابقات حضور دارند.

ادامه سریال بردهای سامورایی

ژاپن در بازی اولش در گروه D کمی اذیت شد اما دبل تاکومی مینامینو ۲۹ ساله و گل‌های کیتو ناکامورا و آیاسه اوئدا باعث شد که شاگردان هاجیمه موریاسو با نتیجه ۴-۲ پیروز شوند و روند پیروزی‌هایشان را به یازدی بازی متوالی برسانند.

روند پیروزی‌های آنها با پیروزی ۶-۰ مقابل السالوادور در ژوئن گذشته آغاز شد و شامل برد ۴-۱ مقابل آلمان و دو برد ۵-۰ مقابل میانمار و سوریه در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت های ۲۰۲۷ بوده است. ژاپنی‌ها در ۱۰ بازی از یازده بازی اخیرشان در هر بازی چهار گل یا بیشتر به ثمر رسانده‌اند.

جشنواره گل

در مجموع ۳۷ گل در ۱۲ مسابقه هفته اول به ثمر رسید که میانگین آن کمی بیش از سه گل در هر بازی بود. بیشترین گل در بازی ژاپن و ویتنام ثبت شد که ژاپنی‌ها ۴-۲ مقابل ویتنام در گروه D پیروز شدند.

قهرمان چهار دوره این رقابت‌ها یکی از سه تیمی بود که در بازی نخستش چهار گل به ثمر رساند و در کنار ایران و اردن قرار گرفت که آنها نیز توانستند بازی‌هایشان را با برد چهار گله شروع کنند. ایران توانست چهار بر یک فلسطین را شکست دهد و اردن نیز چهار بر صفر مالزی را از پیش رو برداشت.

همچنان قوی

سونیل چتری، کاپیتان هند با ۳۹ سال و ۱۶۳ روز، مسن‌ترین بازیکنی بود که در روز اول به میدان رفت البته هندی‌ها در بازی نخست با نتیجه دو بر صفر برابر استرالیا در بازی افتتاحیه گروه B شکست خوردند. این سومین حضور این مهاجم در جام ملت‌هاست. او سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۹ نیز در جام ملت‌ها حضور داشت.

سیواراک تدسونگنوئن، دروازه‌بان تایلند، که آوریل گذشته ۴۰ ساله شد، در واقع مسن‌ترین بازیکن این مسابقات است. با این حال او در پیروزی تایلند مقابل قرقیزستان به میدان نرفت.

"لی" مهار نشدنی

هیچ بازیکنی به اندازه لی کانگ این، هافبک تهاجمی کره، در روز اول تلاش نکرد. بازیکن پاری‌سن‌ژرمن ۱۲ دریبل برابر بحرین انجام داد و رقابت‌ها را با دو گل شروع کرد. صلاح الیحیایی از عمان که هفت دریبل برابر عربستان ثبت کرد و یک گل را به ثمر رساند و جونیا ایتو از ژاپن با شش دریبل در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

قهرمانان به پیروزی ادامه می‌دهند

برد سه بر صفر قطر مقابل لبنان با دو گل اکرم عفیف و یک گل از المعز علی به این معنی بود که آنها در جام ملت‌های آسیا هشت برد پیاپی را به دست آورده‌اند. قطری‌ها در هر هفت بازی در دوره قبلی این رقابت‌ها پیروز شدند و اکنون روند پیروزی‌هایشان را در این رقابت‌ها به هشت برد رسانده‌اند.

آخرین شکست قطر در این رقابت‌ها به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد که این تیم با مربیگری جمال بلماضی با نتیجه دو بر یک از بحرین شکست خورد.

اولین امتیاز در جیب

تاجیکستان اولین بازی‌اش را در تاریخ جام ملت‌ها با یک تساوی برابر چین به پایان برد. تیم «پتار سگرت» تنها تیم این رقابت‌هاست که سابقه حضور در جام ملت‌ها را ندارد و حالا اولین امتیازش را در تاریخ این رقابت‌ها کسب کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: