۱۳۱۷۸
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
تعداد بازدید : ۴۱
این هفته نخستین نشست کمیته دستمزد شورای عالی کار با دستور کار بررسی محاسبه مزد با رویکرد منطقه‌ای برگزار و نماینده وزارت اقتصاد گزارشی از اهداف مزد منطقه‌ای با دو معیار میزان تفاوت حق مسکن در مناطق مختلف و شاخص توسعه یافتگی ارائه کرد.

این هفته نخستین نشست کمیته دستمزد شورای عالی کار با دستور کار بررسی محاسبه مزد با رویکرد منطقه‌ای برگزار و نماینده وزارت اقتصاد گزارشی از اهداف مزد منطقه‌ای با دو معیار میزان تفاوت حق مسکن در مناطق مختلف و شاخص توسعه یافتگی ارائه کرد.

به گزارش فراتیتر، این هفته نخستین نشست کمیته دستمزد شورای عالی کار با دستور کار بررسی محاسبه مزد با رویکرد منطقه‌ای برگزار و نماینده وزارت اقتصاد گزارشی از اهداف مزد منطقه‌ای با دو معیار میزان تفاوت حق مسکن در مناطق مختلف و شاخص توسعه یافتگی ارائه کرد.نمایندگاه دستگاههای حاضر در جلسه نیز به بیان دیدگاهها پرداخته و ابهامات و ایراداتی به طرح وارد کردند.
نمایندگان کارگری نیز براین باور بودند که جلسات کمیته مزد باید به جای مباحث حاشیه ای با محوریت تعیین سبد معیشت ادامه پیدا کند.
مقامات کارگری به دنبال طرح پیشنهاد منطقه ای شدن دستمزدها اعلام کردند که تفسیر از بحث مزد منطقه‌ای را نمی‌توان به رسمیت شناخت زیرا قانون کار و قوانین عمومی، مصوب مجلس است و اگر بنا به تفسیر جدید از ماده ۴۱ قانون کار است، مجلس باید در این زمینه استفساریه صادر و به آن ورود کند.
در هفته جاری رئیس دبیرخانه هیات امنای کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی، از صدور ۳۲ شناسه ملی برای کانون‌ها در سراسر کشور خبر داد.
کانون کارآفرینان برتر رسمی متشکل از کارآفرینان برتر کشور است که طی برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر همه ساله انتخاب می‌شوند.
برگزاری نشست مشترک اتاق تعاون ایران با وزیر جهاد کشاورزی رویداد دیگر این هفته بود.
به گفته رئیس اتاق تعاون ایران ۵۵ درصد تعاونی‌های کشور در بخش کشاورزی فعالیت دارند به نحوی که ۹۰ درصد تولیدات شیلات در بخش تعاون و ۳۵ درصد در بخش محصولات باغی است و بخش مهمی از تامین نهاده‌های کشاورزی توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود.
صدور بیش از ۱۱۹۰ فقره پروانه کار برای نیروهای کار خارجی خواهان اشتغال و تمدید ۳۱۲۲ مورد پروانه کار توسط وزارت کار از دیگر اخبار این هفته بود.
آنطور که محسن ابراهیمی- مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته ۲۴ هزار و ۷۵۰ مورد بازرسی از کارگاه ها، ۱۹۲۷ فقره گشت مشترک شناسایی اشتغال اتباع غیرمجاز و شناسایی ۶۷۰۵ کارفرمای متخلف در ۶ ماهه امسال در دستور کار وزارت کار قرار گرفته است.
در تازه ترین آمار معاونت اشتغال وزارت کار نیز اعلام شد از زمان راه‌اندازی سامانه تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار فرصت شغلی توسط دفاتر کاریابی و کارفرمایان مستقل به ثبت رسیده در حالی که تعداد کارجویان ثبت شده در سامانه جست وجوی شغل ۱۷۰ هزار نفر بوده است.
به گزارش ایسنا، مطابق آخرین آمار و اطلاعات ثبت‌شده در سامانه جست وجوی شغل، ۴۹ درصد کارجویان ثبت‌شده دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی و ۵۱ درصد متقاضیان کار فاقد تحصیلات دانشگاهی

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: