۱۳۲
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
تعداد بازدید : ۴۲۵
اقتصادی ایران

تیتر یک خبر ویژه

هر روز با کدال
سه نماد «کرمان»، «وساخت» و «توریل» در سامانه کدال شفاف‌سازی کردند و برای سهامدارانشان اطلاعیه‌هایی را در این سامانه منتشر کردند.

به گزارش روی تیتر، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران و شرکت توکا ریل که به ترتیب با نماد‌های «کرمان»، «وساخت» و «توریل» در حال فعالیت هستند در سامانه کدال شفاف‌سازی کردند و برای سهامدارانشان اطلاعیه‌هایی را در این سامانه منتشر کردند.

«کرمان»: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان از اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در شرکت فرعی رینگ مارال خبر داد.

این شرکت در اطلاعیه‌ای در سامانه کدال اعلام کرد با توجه به توافقات اولیه صورت پذیرفته با شرکت لوشی گروپ از کشور چین (سرمایه‌گذار خارجی) مبنی بر انجام سرمایه‌گذاری در شرکت رینگ مارال ارگ (سهامی عام) جهت تولید رینگ آلومینیومی خودرو به اطلاع می‌رساند طی نامه شماره ۲۶۱ مورخ ۹ آذر ماه سال ۹۸ شرکت رینگ مارال ارگ (سهامی عام)، مجوز سرمایه‌گذاری خارجی شرکت لوشی گروپ از کشور چین در ایران به مبلغ ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ یورو توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به شرح پیوست صادر شده است. با توجه به توافقات صورت گرفته با شریک خارجی و با انجام افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و سلب حق تقدم از سهامداران فعلی شریک خارجی سهامدار ۵۰ درصدی شرکت رینگ مارال ارگ (سهامی عام) می‌شود که در صورت انجام و پس از طی تشریفات قانونی جمع سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان (سهامی عام) به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شرکت رینگ مارال ارگ (سهامی عام) از ۵۰ درصد فعلی به ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت.

«وساخت»: شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران به فروش تعدادی از سهام مسدود شده بانک اقتصاد نوین توسط این شرکت خبر داد.

«وساخت» در این اطلاعیه عنوان کرد تعداد ۲.۴۸۰.۷۰۰ از سهام مسدود شده بانک اقتصاد نوین متعلق به این شرکت که بابت تسهیلات اخذ شده از بانک کارآفرین توسط این شرکت وثیقه شده بود، از سوی بانک کارآفرین جهت تسویه کامل تسهیلات دریافتی به فروش رسیده است. همچنین این شرکت به منظور ایجاد تأمین نقدینگی جهت بازپرداخت بدهی‌های بانکی اقدام به فروش تعداد ۵۴۰,۵۹۲ سهم شرکت تأمین مسکن جوانان، تعداد ۱,۷۰۷,۵۶۸ سهم شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان، تعداد ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ سهم شرکت نوسازی و ساختمان تهران و ۸,۱۸۲,۷۴ سهم شرکت تأمین سرمایه نوین کرده است. با توجه به اطلاعات موجود به شرح جدول زیر آثار ناشی از فروش سهام‌های یاد شده سبب ایجاد سود به مبلغ ۱۷۴.۰۳۳ میلیون ریال با تاثیر مبلغ ۱۶۰ ریال بر روی هر سهم شرکت شده است. تاکنون مبلغ ۲.۱۱۸ ریال سود برای هر سهم برای سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه سال ۹۹ ایجاد شده است.

«توریل»: شرکت توکا ریل نیز درخصوص تغییر در برآورد درآمد و هزینه‌های پیش‌بینی شده در سامانه کدال اطلاعیه‌ای را منتشر کرد که عطف به ابلاغیه شماره ۹۲۲۰۰۵۱/۱۶۶ شرکت فولاد مبارکه اصفهان نرخ قرارداد حمل با این شرکت ۱۱ درصد افزایش یافته است که این امر باعث تعدیل در برآورد‌های قبلی این شرکت برای سال ۱۳۹۸ خواهد شد. بدیهی است اطلاعات تکمیلی در اسرع وقت به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.           

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: