۱۳۲۸۸
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
تعداد بازدید : ۴۴
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

جام ملت های آسیا
اردنی‌ها در وقت‌های اضافه پیروزی را با تساوی عوض کردند تا دومین شگفتی جام رقم نخورد، این بازی با نتیجه دو بر دو با تساوی به پایان رسید.

اردنی‌ها در وقت‌های اضافه پیروزی را با تساوی عوض کردند تا دومین شگفتی جام رقم نخورد، این بازی با نتیجه دو بر دو با تساوی به پایان رسید.

به گزارش فراتیتر، کره‌ای‌ها در این مسابقه خیلی زود با حرکت در عمق سون هیون مین صاحب ضربه پنالتی شدند و ستاره تاتنهام پشت این توپ قرار گرفت و با ضربه چیپ به زیبایی دروازه اردن را باز کرد تا این مسابقه برای کره‌ای‌ها یک بازی ساده به نظر برسد.

اما در ادامه مسابقه اردنی‌ها فراتر از تصور ظاهر شدند و فوتبال هجومی و زیبایی را به نمایش گذاشتند، حملات پرتعداد آنها ثمر بخش بود و روی ضربه کرنر مدافع کره پارک یانگ وو به اشتباه دروازه تیم خود را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

تیم ملی اردن

در دقایق پایانی نیمه نخست با حرکت موسی التعمری درون محوطه کره جنوبی صاحب موقعیت شدند و ضربه فنی این بازیکن توسط مدافعان کره برگشت داده شد و برگشت این توپ را یزان النعیمات با ضربه روی پا و چکشی به زیبایی وارد دروازه کرد.

نیمه دوم شرایط متفاوتی داشت و کره‌ای‌ها تلاش زیادی برای به تساوی کشیدن بازی داشتند اما مهاجمان این تیم در خلق موقعیت چندان موفق نبودند و با ارسال از جناحین و گاها پاس‌های کوتاه پشت محوطه جریمه شانس گلزنی خود را دنبال می‌کردند، تعویض‌های پرتعداد یورگن کلینزمن هم تاثیری روی روند بازی کره نداشت و تا دقیقه نود شکست خورده بودند اما در نهایت ارسال‌های بازیکنان کره جواب داد و در سمت مخالف کاپیتان این تیم صاحب توپ شد و با پاس کوتاه هوانگ این بئوم را صاحب توپ کرد و ضربه این بازیکن در اولین دقیقه وقت‌های اضافه بازی را به تساوی کشید.

با نتیجه‌ای که رقم خورد دو تیم کره جنوبی و اردن 4 امتیازی شدند و همه چیز به هفته آخر مسابقات کشیده شد تا در صورت پیروزی بحرین مقابل مالزی هر سه تیم شانس صعود داشته باشند، اردن در حال حاضر با تفاضل گل بهتر در صدر جدول گروه E قرار دارد.

ورزشگاه: استادیوم الثمامه، دوحه

داور: سلمان احمد (قطر)

جو هیون وو - لی کی جی - کیم مین جائه -پارک یونگ وو - هوانگ این بئوم - سون هیونگ مین - چو گوئه سونگ - لی جائه سونگ - جونگ سئونگ هیونگ - لی کانگ این - سئول یونگ وو

سرمربی: یورگن کلینزمن

ترکیب اردن:

یزید ابولیلا - سالم العجالین - یزان العرب - عبدالله نصیب - محممود المردی - رجایی عاید - نذار الرشیدان -احسان حداد - علی علوان - یزان النعیمات - موسی التعمری

سرمربی: حسین عموتا

دقایق حساس:

دقیقه 5: حرکت در عمق سون هیون مین با تکل خطرناک بازیکن اردن همراه شد و این صحنه مورد بررسی وار قرار گرفت و در نهایت داور مسابقه خیلی زود به سود کره پنالتی اعلام کرد.
دقیقه 17: حرکت موسی التعمری در محوطه کره با صحنه مشکوک همراه شد اما داور تصمیم گرفت مهاجم اردن را با کارت زرد جریمه کند.
دقیقه 19: ضربه سون هیون مین از داخل محوطه جریمه به بازیکن اردن برخورد کرد و به شکلی خطرناک به بیرون رفت.
دقیقه 20: ضربه التعمری به شکل خطرناک با واکنش خوب جو هیون وو به کرنر رفت و در ادامه ضربه کرنر هم به شکل خطرناکی به بیرون رفت.
دقیقه 45+8: لی کی جائه با ضربه‌ای سنگین دروازه اردن را تهدید کرد اما واکنش عالی دروازه‌بان اردن مانع گلزنی شد و در برگشت مهاجم کره‌ای دروازه خالی را نتوانست باز کند و ضربه چکشی او به بالای دروازه رفت.
دقیقه 56: سون هیونگ مین در شلوغی محوطه جریمه سعی داشت با تکنیک بالای خود از بازیکنان پرتعداد اردن عبور کند اما ضربه زمینی او توسط مدافعان برگشت داده شد.
دقیقه 65: حملات دامنه‌دار کره‌ای‌ها فشار زیادی را به اردن وارد کرد، در ابتدا ضربه چو گوئه سونگ را گلر برگشت داد و در ادامه پاس کات بک بازیکنان کره توسط مدافعان به بیرون فرستاده شد.
دقیقه 72: شوت سنگین از راه دور نذار الرشیدان توسط جوو هیون وو به آغوش کشیده شد.
دقیقه 81: ضربه جئونگ وو یئونگ را ابولیلا دو ضرب کرد و در برگشت مهاجمان کره‌ای از این توپ هم نتوانستند استفاده کنند.
دقیقه 90+8: ارسال بازیکنان کره‌جنوبی روی ضربه آزاد با واکنش ضعیف ابولیلا همراه شد، دروازه‌بان اردن توپ را دو ضرب کرد و مقابل بازیکنان کره قرار داد اما بازیکنان این تیم دروازه خالی را گل نکردند!

شرح گل

دقیقه 8 - سون هیون مین (کره جنوبی 1 - 0 اردن): سون هیون مین پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و با ضربه چیپ دروازه اردن را باز کرد تا کره‌ای‌ها خیلی زود به برتری در این مسابقه برسند.

دقیقه 39 - پارک یوو ون گل به‌خودی (کره جنوبی 1 - 1 اردن): پس از چندین حمله پیاپی و بازی خوب اردن روی توپ ارسالی از نقطه کرنر مدافع کره به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا بازی به تساوی برسد.

دقیقه 45+5- یزان النعیمات : (کره جنوبی 1 - 2 اردن): موسی التعمری با حرکت از سمت راست کره جنوبی و ضربه بغل پا قصد باز کردن دروازه کره را داشت که شوت او توسط مدافعان برگشت داده شد و یزان النعیمات با شوت سرضرب و چکشی دروازه کره را در دقایق پایانی نیمه اول باز کرد.

دقیقه 90 - سون هیون مین ( کره جنوبی 2 - 2 اردن): ارسال‌های پیاپی کره‌ای‌ها در نهایت به گل ختم شد، سون هیون مین پاس کوتاهی را برای هوانگ این بئوم ارسال شد و ضربه این بازیکن پس از برخورد به مدافعان اردن وارد دروازه شد.

حواشی: سون هیونگ مین پس از بازکردن دروازه اردن، پیراهن دروازه‌بان اول این تیم کیم سونگ که دچار پارگی رباط صلیبی شده است را بالا گرفت.

سرمربی کره در بین نیمه دو بازیکن خود را تعویض کرد تا نشان دهد رضایتی از جریان مسابقه ندارد، کیم مین جائه و هیون سئوک هونگ از زمین  بازی خارج شدند.

* در دقایق پایانی نیمه نخست بازیکن اردن در محوطه جریمه سرنگون شد اما داور مسابقه تصمیمی به پنالتی نداشت و این صحنه مشکوک را با VAR هم بررسی نکرد تا بازیکنان اردن به این مسئله اعتراض داشته باشند.

* در صورت شکست کره جنوبی و دوم شدن در گروه در مرحله حذفی باید به مصاف عربستان برود.

* خط حمله اردن در این مسابقه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و حملات خطرناکی را روی دروازه کره ایجاد کرده است.

* هواداران دو تیم به ویژه اردنی‌ها هیجان بالایی در استادیوم دارند و جو جالبی در ورزشگاه حاکم است.

* 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم بدون موقعیت جدی پیش رفت و کره‌ای‌ها با احتیاط حمله می‌کنند و فعلا برای گل تساوی به آب و آتش نمی‌زنند.

* کیم سونگ گیو دروازه‌بان اصلی تیم ملی کره که با مصدومیت رباط صلیبی روبه‌رو شده بود در ورزشگاه الثمامه حضور دارد.

* یزید ابولیلا دروازه‌بان اردن پس از واکنشی که داشت برای دقایقی روی زمین افتاد، به نظر می‌رسید او برای کم کردن فشار کره‌ای ها تمارض به مصدومیت کرده بود.

* یورگن کلینزمن اوه هیون جیو مهاجم تیم سلتیک را به جای جئونگ وو یئونگ به میدان فرستاد و با یک فوروارد بیشتری به میدان خواهد رفت، بلافاصله پس از این تعویض لبنانی‌ها یک مدافع را به ترکیب فرستادند.

بهترین بازیکن زمین:

هوانگ این بئوم هافبک تیم ملی کره جنوبی ستاره تیم ملی کره در این مسابقه بود و با گل دقایق پایانی کره‌جنوبی را از یک شکست تلخ نجات داد، او در این مسابقه به خوبی به خط حمله کره اضافه شد و در نهایت با ضربه او و اشتباه مدافعان اردن دروازه این تیم با گل به خودی باز شد.

اتفاق ویژه:

دو گل از چهار گل این مسابقه روی اشتباهات مدافعان رقم خورد، یزدان العرب و پارک یانگ وو بازیکنانی بودند که در این مسابقه دروازه‌ تیم‌های خود را باز کردند تا برای اولین بار در جام ملت‌های 2023 گل به خودی رقم بخورد.

بهترین بازیکن زمین:
هوانگ این بئوم هافبک تیم ملی کره جنوبی ستاره تیم ملی کره در این مسابقه بود و با گل دقایق پایانی کره‌جنوبی را از یک شکست تلخ نجات داد، او در این مسابقه به خوبی به خط حمله کره اضافه شد و در نهایت با ضربه او و اشتباه مدافعان اردن دروازه این تیم با گل به خودی باز شد.

اتفاق ویژه:
دو گل از چهار گل این مسابقه روی اشتباهات مدافعان رقم خورد، یزدان العرب و پارک یانگ وو بازیکنانی بودند که در این مسابقه دروازه‌ تیم‌های خود را باز کردند تا برای اولین بار در جام ملت‌های 2023 گل به خودی رقم بخورد.

منبع: varzesh3
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: