۱۳۳۷۷
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
تعداد بازدید : ۳۱
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران مدعی است برخی افراد با دلایل مختلف دوست ندارند تیم ملی در جام ملت‌های آسیا نتیجه بگیرند.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران مدعی است برخی افراد با دلایل مختلف دوست ندارند تیم ملی در جام ملت‌های آسیا نتیجه بگیرند.

به گزارش فراتیتر، پیروز قربانی، درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه سومین بازی‌اش در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا که مقابل امارات خواهد بود، اظهار داشت: باید قبول کنیم در بازی با هنگ‌کنگ خوب نبودیم و انتظارت برآورده نشد، اما این را که بخواهیم خیلی انتقاد کنیم و تیم ملی را تحت فشار بگذاریم، نمی‌پسندم. مربیان تیم که تعدادشان هم زیاد است، قطعاً قبول می‌کنند تیم ملی مثل همیشه نبود. امیر قلعه‌نویی هم بهتر می‌داند انتظاری که از تیم ملی وجود داشت، در دیدار با هنگ‌کنگ برآورده نشد، اما با فشار گذاشتن روی تیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وی در ادامه افزود: برخی مواقع پیش می‌آید تیم‌هایی که ضعیف‌تر هستند با انگیزه زیادی بازی کرده و کار را سخت می‌کنند، اتفاقی که در دیدار آرژانتین مقابل عربستان در جام جهانی افتاد یا اینکه کره جنوبی مقابل اردن متوقف شد و ژاپن به عراق باخت. مربیان تیم ملی اشتباهات را دیده‌اند و در بازی‌های بعدی بهتر می‌شویم. با اینکه فقط انتقاد کنیم و بگوییم چرا این بود و آن نبود کار پیش نمی‌رود. بهتر است به کادر فنی تیم ملی احترام بگذاریم.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که چه انتظاری از تیم ملی در جام ملت‌های آسیا دارد، گفت: ما نسل خوبی داریم، ولی باید بپذیریم تیم ملی چندین سال است که مقامی کسب نکرده و همین مسئله خودش روی تیم تأثیر منفی می‌گذارد، بنابراین بهتر است منطقی نگاه کنیم. ما برای تیم ملی چه تدارکی دیده‌ایم؟ خیلی‌ها می‌گویند تیم ملی لژیونرهای زیادی دارد، ولی باید با کل تیم طرف باشید. شاید تیمی بهترین بازیکنان را در اختیار داشته باشد، ولی تیم خوبی نباشد. ما تدارک خوبی برای مربیان تیم ملی ندیدیم. تدارکی که ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان و ... برای تیم‌های‌شان دیدند را با تیم ملی مقایسه کنید. قطعاً قابل قیاس نیست.

قربانی همچنین خاطر نشان کرد: با همه حرف‌های زده شده، دور مقدماتی به‌عنوان بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی است و دور بعدی بهتر خواهد شد. بازیکنان ما به لحاظ کیفی بهتر از بازیکنان ژاپن، کره جنوبی و ... هستند. مطمئن باشید بازی با هنگ‌کنگ تکرار نمی‌شود و دلیلی ندارد نمایش تیم ملی در بازی بعدی هم بد باشد. مربیان بدون شک آنالیز کرده و نقاط ضعف را برطرف می‌کنند.

وی با انتقاد از برخی صحبت‌ها درباره تیم ملی تصریح کرد: قلعه‌نویی استاد من است و بهتر از من می‌داند که خیلی‌ها نشسته‌اند تا تیم ملی نتیجه نگیرد. یکسری دنبال مقاصد سیاسی هستند، یکسری از فوتبالی‌ها دوست ندارند تیم ملی نتیجه بگیرد و یکسری از رشته‌های غیرفوتبالی نیز همین دید را دارند. این موضوع از جنبه دیگری می‌تواند باعث اتحاد ملی‌پوشان شود و بهتر است به انتقادها گوش ندهند. اینکه من اینجا کنار گود بنشینم و بگویم لِنگش کن، درست نیست. فاصله بازی‌ها در این تورنمنت کم است و تا صبح هم انتقاد کنند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. باید انرژی مثبت برای تیم ملی بفرستیم و حیف است این نسل جامی نگیرد. درست است که نسل فعلی میانگین سنی بالایی دارد، ولی بهترین فرصت است که تیم ملی جام بگیرد.

سرمربی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران درباره تقابل تیمش با پرسپولیس در جام حذفی گفت: جام حذفی ویترینی برای بازیکنان جوان است تا خودشان را نشان دهند. بازی با پرسپولیس نیز فرصت خوبی برای بازیکنان نفت و گاز است که استفاده کنند، به خصوص اینکه بازی بیننده‌های زیادی هم دارد.

منبع: تسنیم
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: