۱۳۳۶۸
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
تعداد بازدید : ۴۰
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اعطای حواله خودرو به بازیکنان تیم ملی توضیحاتی ارائه داد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اعطای حواله خودرو به بازیکنان تیم ملی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش فراتیتر، اعطای حواله خودرو به ملی‌پوشان پس از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با حواشی بسیار زیادی همراه شد و واکنش‌های منفی بسیار زیادی به دنبال داشت و در نهایت هم همین واکنش‌ها باعث شد دیوان عدالت اداری رای به لغو این پاداش بدهد. اما این اتفاق در شرایطی رخ داد که بسیاری از ملی‌پوشان برای واردات خودرو هزینه کرده بودند و لغو این پاداش، باعث ضرر و زیان مالی آنها هم شد.

مهدی تاج که شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود، درباره این حواله‌ها توضیح داد: دو دوره فوتبالیست‌ها به جام جهانی رفته بودند. در حوزه ورزش برای کشتی و سایر ورزش‌های انفرادی، مدال المپیک برای ما خیلی مهم است اما در فوتبال مدال نمی‌دهد. همین که فوتبال ساحلی ما اول یا دوم جهان می‌شود، مدال است. اینکه فوتسال چهارم جهان می‌شود، مدال است. یا اگر جزء ۳۲ تیم جام جهانی قرار می‌گیریم، خودش مدال است، چون ۲۷۰ کشور رقابت می‌کنند و همه هم هزینه‌های سنگین می‌کنند‌. همه سرمایه‌گذاری می‌کنند اما ۳۲ تیم به جام جهانی می‌روند.

او ادامه داد: ما فوتبالی‌ها دنیا را اینطور می‌شناسیم و می‌گوییم تیم‌هایی که در جام جهانی هستند و تیم‌هایی که در جام جهانی نیستند؛ مثل جهان اول و جهان دوم. بازیکنان ما دو دوره جام جهانی رفته بودند و به آنها پاداش ماشین داده بودند. در دوره روسیه که من رئیس فدراسیون بودم و در قطر هم که حضور داشتم که کی‌روش را انتخاب کردیم و رفتیم. معاون محترم رئیس جمهور قول داده بود که ماشین می‌دهد که این ماشین را هم دادند و مورد اعتراض عده‌ای هم قرار گرفت. چند توضیح برای مردم خوب است؛ یکی اینکه اینها پول ماشین را دادند، دوم اینکه حواله خودرو  را به اینها دادند و سه اینکه عوارض گمرکی را از آنها گرفتند. برخی فکر می‌کنند مفتی دادند.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه اعطای این پاداش عادلانه نبود، عنوان کرد: تا دو هزار سی سی که آزاد است و شما هم می‌توانی بیاوری. از دو هزار سی سی به بالا مجوز می‌خواهد که این‌ها از دو هزار سی سی به بالا گرفتند. یعنی تنها امتیازی که برای دو بار صعود به بازیکنان دادند، همین بوده است. اعتراضی هم در دیوان عدالت اداری شده که وزارت ورزش این را به کشتی، والیبال و... تعمیم می‌دهد که آنها هم اگر مصلحت بود، دولت این پاداش را برای آنها تامین کند. این کار را کردند که عدالت رعایت شود.

او در پایان این بخش از صحبت‌های خود تاکید کرد: شما رقبا را ببینید. من به‌عنوان نایب رئیس AFC به جده رفتم و دیدم به نام هر بازیکن، خانه‌هایی درست کردند. ما کمپ‌هایی درست می‌کنیم و در آن هتل می‌سازیم و خیلی خوشحالیم که یک اتاق به یک بازیکن می‌دهیم. این هزینه‌هایی را که آنها می‌کنند، ببینید؛ هزینه ژاپن، ۱۶۶ میلیون دلار است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: