۱۳۴۴۲
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
تعداد بازدید : ۲۴
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات در جهت حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک از سوی این صندوق پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات در جهت حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک از سوی این صندوق پرداخت شده است.

به گزارش فراتیتر، «هادی بابایی» صبح امروز در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری با صندوق کارآفرینی امید گفت: تاکید رییس جمهور بر ایجاد اشتغال از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات در جهت حمایت از کسب‌وکارها پرداخت شده است.

وی افزود: سال گذشته ۱۰۰ هزار شغل و در سال جاری بیش از ۴۸ هزار شغل به واسطه تسهیلات این صندوق ایجاد شده است. در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۳ درصد تسهیلاتی که صندوق کارآفرینی امید پرداخت کرده، مختص بانوان بوده است.

بابایی تاکید کرد: تفاهمنامه‌ای که امروز با معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری به امضا می‌رسد مسیر حمایت از کسب و کارها و اشتغال حوزه بانوان، خصوصاً بانوان و زنان سرپرست خانوار را تسهیل می‌کند. بر اساس این تفاهمنامه در این روز مبارک قدم کوچکی را در حمایت از حوزه اشتغال بانوان برداریم.

وی تاکید کرد: صندوق کارآفرینی امید حامی کسب‌وکارهای خرد و کوچک است و نگاه ویژه‌ای به حوزه بانوان دارد. اکنون در یکی از روستاهای مرزی ایران و پاکستان توسط این صندوق کارآفرینی انجام شده است. در این روستا پرورش زنبور عسل صورت می‌گیرد که شاید از چشم خیلی‌ها دور باشد؛ اما صندوق کارآفرینی این کار را انجام داده است.

«انسیه خزعلی» معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری نیز در ادامه این مراسم، گفت: سال گذشته بر اساس تخصیص بودجه‌ای که انجام شد، اشتغال‌های خوبی صورت گرفت. از چند جهت تلاش کردیم تا ایجاد اشتغال را افزایش دهیم، خصوصا برای بانوانی که زیر پوشش نهادهای حمایتی نیستند.

وی افزود: به همین واسطه ۸ هزار اشتغال برای بانوان داشتیم که بخشی از آن از طریق صندوق کارآفرینی امید انجام شده که امیدواریم سال آینده این تعداد افزایش یابد.

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در جلساتی که داشتیم برخی درخواست ارایه تسهیلات کلان در حوزه اشتغال بانوان را داشتند که آن را از سازمان‌های مربوطه و رسته‌های اجرایی پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم درصدی از تسهیلات کلان را به بخش بانوان اختصاص بدهیم. خصوصا خانواده‌هایی که در دهک‌های یک تا پنج هستند و کسب‌وکارهای خانواده محور دارند.

پرداخت ۱۱ همت تسهیلات برای حمایت از کسب‌وکارهای خرد در سال جاری

در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری با صندوق کارآفرینی امید با هدف ارایه تسهیلات اشتغال‌زایی به بانوان به خصوص زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم کشور به امضا رسید.

پس از مراسم امضای تفاهم‌نامه، نشست مشاوران امور بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرایی با نماینده معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: