۱۳۴۷۱
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
تعداد بازدید : ۴۷
وزیر اقتصاد: در 14 فصل اخیر و از سال 1395 اقتصاد ایران نرخ رشد صعودی را تجربه کرده و امسال نیز نرخ رشد مشابه سال قبل مثبت خواهد بود.

وزیر اقتصاد: در 14 فصل اخیر و از سال 1395 اقتصاد ایران نرخ رشد صعودی را تجربه کرده و امسال نیز نرخ رشد مشابه سال قبل مثبت خواهد بود.

به گزارش فراتیتر، احسان خاندوزی در بیست و ششمین همایش شرکت‌های برتر ایران، اعلام کرد: در 14 فصل اخیر و از سال 1395 اقتصاد ایران نرخ رشد صعودی را تجربه کرده و امسال نیز نرخ رشد مشابه سال قبل مثبت خواهد بود. براین اساس می‌توان اینگونه جمع‌بندی کرد که اقتصاد از دام رکود رهیده است.

به گزارش فراتیتر،وی افزود: این در حالیست که تا هدف افزایش رشد قابل قبول دارند سرانه ایرانیان مسیر زیادی باقی مانده است. بر این اساس تسهیل تولید و خروج از رکود و سرمایه گذاری در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر اقتصاد گفت: مساله تسهیل در سطح محیط کسب و کار نیز محور دیگری در همین راستاست، سال گذشته تلاش وزارت اقتصاد در درگاه ملی مجوزها بحث تسهیل صدور مجوز بود اما امسال مساله روان شدن چرخ حرکت برای بازیگران بالفعل اقتصاد ایران در دستور کار قرار گرفته است.

خاندوزی تصریح کرد: در ابتدای سال دولت‌ مصوب کرد که هیچ دستگاهی حق غافلگیر کردن فعالان اقتصادی را ندارد و تمام ابلاغیه‌ها باید از قبل از اجرا در سامانه بارگزاری شود. بر این اساس تا پایان دی ماه شاهد کاهش 50 درصدی بخشنامه‌های تجاری و گمرکی کشور هستیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته متوسط رشد واقعی بخش صنعت حوالی 4 الی 5 درصد در نوسان بوده اما میزان فروش شرکت‌های بزرگ حدود 18 درصد رشد کرده است.

وزیر اقتصاد: ورود شرکت‌های دانش بنیان در فهرست 100 شرکت برتر موضوع نویدبخشی است.

به گفته خاندوزی اگر به دنبال گذار اقتصاد ایران از رویکرد وابسته به رانت منابع طبیعی به رویکرد مبتنی به بهره‌وری و خلاقیت هستیم نیازمند دستور کار مشترک میان دولت و بخش خصوصی هستیم. بر این اساس علاوه بر رشد اقتصادی مثبت باید کیفیت رشد اقتصادی مورد توجه قرار گیرد تا در حوزه کیفیت رشد نیز نزدیک به اقتصادهای برتر مبتنی بر کارآیی نزدیک شویم.

وی تاکید کرد: برای شرکت‌ها تامین مالی و تامین انرژی اهمیت است، بر این اساس در مورد این دو موضوع نیز نیازمند تدابیر مشترک هستیم. برنامه‌ امسال تحقق تامین مالی 500  هزار میلیارد تومانی از طریق بورس است. در سال قبل 28 درصد تامین‌ مالی جدید از طریق بازار سرمایه انجام شده بود.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: