۱۳۵۴۲
سه‌شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
تعداد بازدید : ۳۹
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

صعود ایران به عنوان صدرنشین گروه C یا به عنوان تیم دوم سرنوشت متفاوتی برای تیم‌ملی در ادامه جام ملت‌های آسیا به همراه خواهد داشت.

صعود ایران به عنوان صدرنشین گروه C یا به عنوان تیم دوم سرنوشت متفاوتی برای تیم‌ملی در ادامه جام ملت‌های آسیا به همراه خواهد داشت.

به گزارش فراتیتر، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (سه شنبه) در چارچوب دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا از گروه C به مصاف امارات می‌رود. تیم‌ملی در شرایط عادی تنها به کسب پیروزی یا مساوی در این بازی و صعود به عنوان صدرنشین گروه C فکر می‌کرد اما باتوجه به تغییر معادلات مرحله حذفی پس از شکست ژاپن مقابل عراق، رویه مدعیان جام ملت‌ها در قبال نحوه صعودشان با شک و تردید مواجه شده است؛ شک و تردیدی که قطعا در ذهن اعضای تیم‌ملی هم ایجاد شده است.

صعود به عنوان صدرنشین

در صورت صعود ایران به عنوان صدرنشین رقابت‌ها، ایران به سمتی می‌رود که قطر و ژاپن (یا کره جنوبی) را به عنوان رقیبان اصلی‌اش تا رسیدن به فینال جام ملت‌ها پیش رو دارد. البته کره جنوبی فردای شکست ژاپن مقابل عراق نشان داد که ترسوترین مدعی جام است و با نمایشی مشکوک مقابل اردن، مسیر را برای صعودش به عنوان تیم دوم گروه هموار کرد تا به سمت دیگر مرحله حذفی که ژاپن حضور ندارد، منتقل شود چرا که در صورت صعود به عنوان صدرنشین گروه E باید در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف ژاپن به عنوان تیم دوم گروه D برود.

ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا (نخستین مرحله از مراحل حذفی جام ملت‌ها) احتمالا به مصاف سوریه می‌رود. البته این اتفاق در صورتی می‌افتد که سوریه ساعتی دیگر هند را در آخرین دیدارش در گروه B شکست دهد تا به عنوان یکی از برترین تیم‌های سوم مرحله گروهی به مرحله حذفی صعود کند. در غیر این‌صورت ایران به مصاف تیم سوم گروه F که احتمالا عمان است خواهد رفت.

ایران در صورت پیروزی در مرحله یک هشتم نهایی، در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار ژاپن - اردن یا ژاپن - کره جنوبی می‌رود که احتمالا ژاپن خواهد بود. همین مصاف با ژاپن به عنوان اصلی‌ترین شانس قهرمانی رقابت‌ها، شک بزرگی در اذهان فوتبال ایران به وجود آورده که آیا بهتر نیست مسیری راحت‌تر برای رسیدن به فینال جام ملت‌ها پیدا کرد؟

اگر ایران موفق به پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی شود، قوی‌ترین رقیبش در مرحله نیمه نهایی قطر خواهد بود. دیگر تیمی که شانس صعود به مرحله نیمه نهایی و رقیب شدن با ایران را دارد، ازبکستان است. در واقع در نیمه نهایی به احتمال فراوان به مصاف یکی از تیم‌های قطر یا ازبکستان خواهیم رفت و باید با پیروزی در این دیدار به فینال جام ملت‌های آسیا برسیم.

در چنین شرایطی، اگر ایران به فینال جام ملت‌های آسیا برسد احتمالا با یکی از تیم‌های استرالیا، عربستان یا عراق بازی خواهد کرد.

صعود به عنوان نیمه نهایی

صعود ایران به عنوان تیم دوم باعث می‌شود که تیم‌ملی در مرحله یک هشتم نهایی به دیدار تاجیکستان برود که قدرتی تقریبا مشابه سوریه دارد. در صورت پیروزی ایران در این بازی، تیم‌ملی در مرحله یک چهارم نهایی به احتمال فراوان به مصاف عراق خواهد رفت که در یک هشتم نهایی به دیدار یکی از برترین تیم‌های سوم رقابت‌ها رفته است.

نکته‌ای که وجود دارد این است که تیم ملی فوتبال ایران اغلب اوقات در بازی مقابل عراق مشکل داشته است. بهتر است به یاد آورید که این تیم ملی عراق، تیمی است که در مرحله گروهی ژاپن را هم شکست داده است؛ پس نمی‌توان به بازی با عراق به عنوان یک دیدار آسان‌تر نسبت به ژاپن قلمداد کرد.

تیم‌ملی در صورت پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی و صعود به نیمه‌نهایی باید با یکی از تیم‌های استرالیا و عربستان برود که هر کدام از آن‌ها، رقیبانی سرسخت‌تر نسبت به قطر یا ازبکستان است. هم‌چنین با صعود به فینال احتمالا باید با ژاپن بازی کند.

پایان‌بندی

صعود به عنوان صدرنشین یا تیم دوم با توجه به پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفت، تفاوت چندانی از نظر سختی نسبت به هم ندارد؛ البته اگر هدف ما رسیدن به فینال و کسب قهرمانی باشد. دلیل این موضوع هم واضح است، چرا که ایران در هر صورت در یکی از مراحل یک چهارم نهایی یا نیمه نهایی به یک تیم سرسخت برخورد خواهد کرد، کما این که مصاف با عراق در یک چهارم نهایی (در صورت صعود به عنوان تیم دوم) بازی‌ای راحت‌تر نسبت به دیدار با ژاپن در یک چهارم نهایی ( در صورت صعود به عنوان صدرنشین) نخواهد بود.

نکته دیگری که وجود دارد این است که ایران در صورت صدرنشینی و صعود به نیمه نهایی به مصاف یکی از تیم‌های قطر یا ازبکستان می‌رود اما در صورت صعود به عنوان تیم دوم و رسیدن به نیمه نهایی، باید به مصاف یکی از تیم‌های عربستان یا استرالیا برود که دیداری دشوارتر است. پس شاید صعود به عنوان صدرنشین گروه و رویارویی زودهنگام با ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی مسیری آسان‌تر برای تیم‌ملی باشد.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: