۱۳۶۳۶
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
تعداد بازدید : ۳۱
بیگی: قطعاً کیوسک‌ها باید به عنوان یک المان شهری مورد توجه قرار گیرند و نیاز به نوسازی و تعریف مجدد کارکرد آنها است.

بیگی: قطعاً کیوسک‌ها باید به عنوان یک المان شهری مورد توجه قرار گیرند و نیاز به نوسازی و تعریف مجدد کارکرد آنها است.

به گزارش فراتیتر، سعید بیگی در تشریح روند ساماندهی و طراحی کیوسک‌های مطبوعاتی در شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای طراحی بدنه کیوسک‌ها جلسات متعددی گذاشته شده در ابتدا با خود کیوسک‌داران جلساتی گذاشته شد تا نیازمندی‌های آنها احصا شود و باتوجه به اینکه کیوسک‌ها در منظر شهر قرار دارند با سازمان زیباسازی هم جلساتی گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر با مجموعه روزنامه همشهری به عنوان یک عضو آگاه مطبوعات جلساتی گذاشته شده است تا راهکاری برای پررنگ کردن دوباره نقش مطبوعاتی کیوسک‌ها با درنظر گرفتن کاهش توجه مردم به روزنامه کاغذی دست پیدا کنیم. در حقیقت به دنبال این هستیم تا کارکرد آنها را تغیر دهیم و توجه مردم به روزنامه‌ها را بیشتر کنیم. در تلاش هستیم این موارد را تجمیع کنیم و برای طراحی کیوسک‌ها مسابقه برگزار کنیم ولی پشت پرده کیوسک‌ها باتوجه به اینکه حدود 30 سال است مشکلات حقوقی و مالکیتی وجود دارد کار سخت شده است. در مسیر ساماندهی و طراحی کیوسک‌های جدید ذینفعانی وجود دارند که زیرمجموعه شهرداری تهران نیستند لذا نیاز به انجام برخی هماهنگی‌ها است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تاکید کرد: قطعاً کیوسک‌ها باید به عنوان یک المان شهری مورد توجه قرار گیرند و نیاز به نوسازی و تعریف مجدد کارکرد آنها است. امروز بسیاری نقاط این کیوسک‌ها در حریم مدرسه و پاساژ قرار گرفته‌اند که دید ساختمان و یا مدرسه نوسازی شده را کور کرده است که امروز نیازمند اصلاح است.

وی درباره الزام کیوسک ها تنها به فروش مطبوعات گفت: کیوسک‌ها تنها ملزم به فروش مطبوعات نیستند و از چند رسته مجوز دریافت کرده‌اند در حقیقت می‌توانند کتاب، تنقلات، گل و صنایع دستی عرضه کنند اما کارکردهای فرهنگی و اطلاع‌رسانی آنها برای ما اهمیت بیشتری دارد.

بیگی درباره نمونه‌های قبلی طراحی شده که در برخی نقاط تهران جانمایی شده است، ادامه داد: نمونه‌های قبلی آزمایشی بودند و خیلی مورد استقبال قرار نگرفتند. درحال حاضر ساختمان پلاسکو با نمایی زیبا اجرایی شده اما کیوسکی در مقابل آن قرار گرفته است، نما را خراب کرده است لذا باید طراحی این کیوسک‌ها از طریق مسابقه بازطراحی شود در این مسیر ما به دنبال خلاقیت هستیم. در طراحی کیوسک‌ها روی ابعاد نظر داریم اما روی طراحی و اینکه شکل متحدی برای کل شهر داشته باشد تاکیدی وجود ندارد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: