۱۳۸۰۷
جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
تعداد بازدید : ۳۹
منظور در صحن مجلس رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مصوبات مجلس در خصوص تبصره ۸ لایحه بودجه منابع هدفمندی یارانه ها را ناتراز می کند.

منظور در صحن مجلس رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مصوبات مجلس در خصوص تبصره ۸ لایحه بودجه منابع هدفمندی یارانه ها را ناتراز می کند.

به گزارش فراتیتر، داود منظو در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با انتشار فیلمی از صحن مجلس شورای اسلامی، نوشت: از نمایندگان مجلس تقاضا کردم اجازه ندهند با تصویب برخی احکام هزینه ای بودجه سال آینده دچار کسری شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: تاکید کردم کسری بودجه ام الخبائث است و کشور و دولت را گرفتار می‌کند.

درخواست منظور از نمایندگان برای حفظ تراز بودجه

منظور در صحن مجلس رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مصوبات مجلس در خصوص تبصره ۸ لایحه بودجه منابع هدفمندی یارانه ها را ناتراز می کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: هر ساله با تصویب مجلس گروه های جدیدی به جمع کسانی که دولت باید حق بیمه بازنشستگی آنها را پرداخت کند، اضافه می شود.

وی اضافه‌کرد: همین ۱۷۰ همتی که طبق مصوبه نمایندگان بنا شده تا دولت اموال بفروشد و به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند، بابت همین حق بیمه هایی است که در سال های گذشته پرداخت آن بر عهده دولت گذاشته شده است و دولت واقعا توان پرداخت چنین هزینه های را ندارد.

منظور خاطرنشان کرد: اگر دوستان نماینده هزینه ای را تصویب می کنند، منبع مالی آن را هم به تصویب برسانند.

وی هشدار داد: تبصره ۸ بودجه که مربوط به هدفمند سازی یارانه ها است، با این شیوه ای که پیش می رود قابل اجرا نخواهد بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: ۵۰ همت از درآمدهای حاصل از محصولات جانبی گاز که بخشی از منابع هدفمندی را تشکیل می داد، توسط نمایندگان حذف شده است و همچنین ۱۸ همت عوارض فراورده های نفتی را که در بودجه امسال برای پرداخت یارانه نان تخصیص داده شده بود، از منابع هدفمندی یارانه ها حذف شده است و به این ترتیب فقط ۶۸ همت از منابع هدفمندی یارانه ها حذف شده است.

منظور افزود: در بحث خرید تضمینی گندم، دولت مکلف شده است همه گندم را با قیمت تضمینی خریداری کند، در حالی که در لایحه دولت مقرر شده است صنف و صنعت گندم مورد نیاز خود را راسا با قیمت تضمینی خریداری کنند.

وی گفت: چرا دولت باید منابع مالی برای خرید تضمینی گندم مورد نیاز صنف و صنعت به میزان ۲ میلیون تن را که معادل ۳۵ همت است، خریداری کند؟

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه‌داد: با این مصوبه ۳۵ همت به بار مالی دولت نسبت به لایحه افزوده می شود.

وی گفت: دوستان هر تصمیمی می گیرند که منابع هدفمندی یا بودجه عمومی را ناتراز می کند، دولت را راهنمایی کنند از کجا منابع آن را تامین کند؟

منظور اضافه‌کرد: چنانچه منبع جدیدی ایجاد شود که ما بتوانیم تعهداتمان را اجرا کنیم سمعا و طاعتا، اما در غیر این صورت ما خواهش می کنیم نگذارید کسری بودجه ایجاد شود.

وی تاکید کرد: کسری بودجه ام الخبایث است و کشور و دولت را گرفتار می کند و باید به شدت از آن اجتناب شود.

روز چهارشنبه هم آیت الله رییسی در نشست هیات دولت با هشدار ناترازی بودجه سال بعد، رییس سازمان برنامه و بودجه را موظف کرد زمینه هرگونه ناترازی بودجه را شفاف اطلاع رسانی کند.

رییس جمهور افزود: نباید بودجه ای تنظیم کرد که امکان اجرای آن فراهم نیست و اساسا ناتراز کردن بودجه خلاف صریح اصل ۷۵ قانون است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: