۱۳۹۲۱
شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
تعداد بازدید : ۳۰
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

تیم ملی سوریه روز چهارشنبه در یک دیدار دشوار در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل ایران قرار می‌گیرد.

تیم ملی سوریه روز چهارشنبه در یک دیدار دشوار در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل ایران قرار می‌گیرد.

به گزارش فراتیتر، وب‌سایت عربی کورا امروز با انتشار گزارشی به تقابل ایران و سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا پرداخت و به کار سخت ملی‌پوشان سوری در این دیدار حساس تاکید کرد.

کورا نوشت: «تیم ملی سوریه با هدایت هکتور کوپر آرژانتینی برای اولین‌بار در تاریخ خود موفق شد جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را به دست آورد و با 4 امتیاز به‌عنوان یکی از سه تیم برتر رده سوم گروه‌ها به دور بعد راه پیدا کند.

در مقابل تیم ایران هم که سه بار عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرده و امسال نیز یکی از مدعیان جدی جام محسوب می‌شود، با 9 امتیاز کامل در صدر گروه سوم قرار گرفت و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

دیدار دو تیم در شرایطی برگزار خواهد شد که ایران با زدن 7 گل و دریافت 2 گل به دور حذفی راه یافته و سوریه نیز یک گل زد و یک گل دریافت کرده است.

از طرفی تیم ملی ایران در رده‌بندی جهانی فیفا در رده بیست و یکم قرار دارد اما سوریه رتبه 91 را به خود اختصاص داده است.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که سوریه و ایران پیش از این 29 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که ایران در این مسابقات 50 گل زده و سوریه 15 گل به ثمر رسانده است.

همچنین ایران در تقابل‌های گذشته 17 پیروزی ثبت کرده، 11 بازی با تساوی به پایان رسیده و یک بازی هم با برد سوریه (در سال 1973 در مقدماتی جام جهانی) به پایان رسیده است.

اما نکته مهم اینکه تیم ملی ایران با هدایت امیر قلعه‌نویی یکی از مطرح ترین نامزدهای قهرمانی جام ملت های آسیا در این دوره است.

امیر قلعه‌نویی در 13 بازی (11 برد و 2 تساوی) هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت و تا کنون طعم باخت را نچشیده است. ایران با هدایت امیر قلعه‌نویی 35 گل زده، 8 گل دریافت کرده و در 6 بازی کلین‌شیت کرده است.

همچنین تیم ملی ایران دارای گروهی از بازیکنان مطرح از جمله مهدی طارمی (پورتو)، سردار آزمون (رم)، سامان قدوس (برنتفورد) و صادق محرمی (دیناموزاگرب) است که همین موضوع تقابل با این تیم را برای هر حریفی دشوار می‌کند.»

منبع: varzesh3
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: