۱۴۲۹۰
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
تعداد بازدید : ۲۳
رئیس سازمان تعاون روستایی کشور از ذخیره‌سازی ۲۰ هزار تن سیب و پرتقال شب عید در کشور خبر داد و گفت: امکان افزایش دو برابری این میزان ذخیره وجود دارد.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور از ذخیره‌سازی ۲۰ هزار تن سیب و پرتقال شب عید در کشور خبر داد و گفت: امکان افزایش دو برابری این میزان ذخیره وجود دارد.

به گزارش فراتیتر، ایوب فصاحت ۱۲ بهمن ماه در بازدید از انبارهای ذخیره‌سازی میوه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امسال نزدیک به ۲۰ هزار تن ذخیره سازی میوه شب عید شامل سیب و پرتقال انجام شده که در آخرین جلسه با وزیر جهاد کشاورزی امکان افزایش دو برابری این میزان وجود دارد.

وی افزود: البته بازار به صورت هفتگی رصد می‌شود تا بازار میوه شب عید افزایش غیر معقول قیمت نداشته باشد، البته برآورد این است که امسال با تمهیدات اندیشیده شده یکی از بهترین سال‌ها برای میوه شب عید با کمترین تفاوت قیمت را داشته باشیم.

فصاحت در ادامه با بیان اینکه ماه رمضان مصادف با ایام پایانی سال است، تصریح کرد: تمهیدات ویژه‌ای برای خرمایی ماه رمضان اندیشیده شده که تاکنون بیش از ۶۰۰ تن ذخیره‌سازی انجام و به استان‌ها ارسال شده البته به همین میزان ذخیره احتیاطی در حال انجام است.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور ادامه داد: در حوزه خرما نیز رصد روزانه و هفتگی بازار انجام می‌شود که باتوجه به ذخایر احتیاطی امید است امسال شاهد بهترین تعدیل قیمت‌ها در ماه رمضان باشیم و مردم مشکلی از این حیث نداشته باشند.

فصاحت بیان کرد: تاکنون وظیفه تعاون روستایی در حوزه مرغ و گوشت قرمز نبوده اما اخیراً در حال تدارک برنامه‌ای هستیم که در حوزه گوشت تعاونی‌ها و اتحادیه‌های بخش خصوصی ایفای نقش کنند، البته در این راستا قرار شد چهارمحال و بختیاری به عنوان الگوی جدید که شامل نقش آفرینی اتحادیه‌ها و تعاونی‌هاست در حوزه تامین و توزیع برنامه خوبی در سطح استان اجرا شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: