۱۴۳۳۲
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
تعداد بازدید : ۶۱
روز گذشته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری سرانجام پس از چند هفته سکوت در برابر گرانفروشی ایرلاین‌ها و فروش بلیت پروازهای داخلی بالاتر از نرخ‌های مصوب دراین‌باره اظهارنظر کرد.

روز گذشته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری سرانجام پس از چند هفته سکوت در برابر گرانفروشی ایرلاین‌ها و فروش بلیت پروازهای داخلی بالاتر از نرخ‌های مصوب دراین‌باره اظهارنظر کرد.

به گزارش فراتیتر، محمد محمدی‌بخش با تاکید بر این‌که ایرلاین‌هایی که سقف نرخ های ابلاغ شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری را رعایت نکنند با برخورد قانونی مواجه می شوند،‌ گفته بود: با آن دسته از افراد سودجو یا پلتفرم‌هایی هم که با توجه به شرایط موجود در حال سواستفاده هستند،  برخوردی شدیدتر می شود و حتی لغو امتیاز در انتظار آن ها خواهد بود. 

وی با بیان این‌که افزایش قیمت‌ها برای این‌که ماهیت قانونی داشته باشد باید به تصویب شورای عالی هواپیمایی برسد، یادآور شد: مگر اینکه بر اساس رای دیوان عدالت اداری، متنوع سازی نرخ انجام شود که در این صورت باز هم شورای عالی هواپیمایی نظر کارشناسی خود را اعلام می کند تا شاهد رها شدگی در خصوص نرخ بلیت هواپیما نباشیم. 

وی تصریح کرد: اجازه هیچگونه اقدام هیجانی در صنعت هوانوردی کشور داده نمی شود و مردم مطمئن باشند که اولویت سازمان هواپیمایی کشوری ابتدا ایمنی و امنیت، سپس تسهیلات و سایر موارد است.

در حالی حدود 24 ساعت از این سخنان می‌گذرد که بازار حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور نابه‌سامان است و شرکت‌های هواپیمایی بلیت پروازهای داخلی را بالاتر زا نرخ‌های مصوب به فروش می‌رسانند. در ادامه به چند نمونه از این تخلف‌ها اشاره می‌شود؛

قیمت مصوب بلیت پرواز مشهد-شیراز یک میلیون و 757 هزار و 100 تومان است. هواپیمایی ایران ایر تور این بلیت را با قیمت یک میلیون و 958 هزار و 200 می‌فروشد. نرخ بلیت پرواز مشهد-کیش یک میلیون و 803 هزار و 500 تومان است، اما هواپیمایی سپهران آنرا با قیمت 2 میلیون و 315 هزار و 700 به صورت سیستمی به فروش می‌رساند!

همچنین هواپیمایی سپهران بلیت پرواز مشهد-اهواز را با قیمت 2 میلیون و 268 هزار و 400 تومان به فروش می‌رساند، در حالی که نرخ مصوب این پرواز یک میلیون و 706 هزار و 400 تومان است.

نرخ بلیت مصوب پرواز تهران-اهواز نیز یک میلیون و 207 هزار و 200 تومان (با احتساب مالیات و عوارض متعلقه) است، اما هواپیمایی آتا این بلیت را به‌صورت سیستمی با قیمت یک میلیون و 875 هزار و 100 تومان به فروش می‌رساند، یعنی 55.3 درصد بالاتر.

هواپیمایی چابهار بلیت پرواز تهران-مشهد را با قیمت حدود 5 میلیون تومانی (بیزینس) به فروش می‌رساند. این شرکت یک فروند هواپیمای ام دی 83  فول بیزینس دارد که البته خدمات آن در حد خدمات پروازهای عادی است، نه بیزینس. قیمت مصوب بلیت این مسیر پروازی یک میلیون و 314 هزار و 800 تومان است. هواپیمایی "اروان" بلیت این مسیر پروازی را برای 20 بهمن یک میلیون و 550 هزار تومان می‌فروشد.

در نمونه‌ای دیگر در حالی قیمت مصوب پرواز تهران-کیش یک میلیون و 753 هزار و 600 تومان است که هواپیمایی وارش بلیت این مسیر پروازی را با قیمت 2 میلیون و 580 هزار تومان می‌فروشد.

سازمان هواپیمایی کشوری , سازمان هواپیمایی کشوری , سازمان هواپیمایی کشوری , سازمان هواپیمایی کشوری ,

با توجه به تخلف مشهود و غیرقابل انکار شرکت‌های هواپیمایی باید دید رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به وعده 24 ساعت قبل خود در برخورد با ایرلاین‌های متخلف عمل می‌کند یا خیر؟

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: