۱۴۴۰۵
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
تعداد بازدید : ۵۷
موسسات مالی ترکیه برای جلوگیری از خطر تحریم‌ها، روابط خود را با تقریبا تمام بانک‌های روسیه قطع و پردازش پرداخت‌ها را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

موسسات مالی ترکیه برای جلوگیری از خطر تحریم‌ها، روابط خود را با تقریبا تمام بانک‌های روسیه قطع و پردازش پرداخت‌ها را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش فراتیتر، بانک‌های ترکیه بستن حساب‌ شرکت‌های روسی و سیاست‌های سختگیرانه برای افراد را در پی تهدید تحریم‌های ثانویه از سوی ایالات‌متحده آغاز کرده‌اند.

این وضعیت پس از امضا فرمان اجرایی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در دسامبر بدتر شد. فرمانی مبنی بر اینکه می‌تواند تحریم‌های ثانویه علیه بانک‌های خارجی مظنون به حمایت از روسیه اعمال شود.

گزارش‌ رسانه‌ها مبنی بر اینکه موسسات مالی ترکیه برای جلوگیری از خطر تحریم‌ها، روابط خود را با تقریبا تمام بانک‌های روسیه قطع و پردازش پرداخت‌ها را به حالت تعلیق درآورده‌اند، در اوایل ماه جاری منتشر شد.

حداقل دو بانک ترکیه پس از تهدید واشنگتن مبنی بر افزودن آنها به لیست سیاه خود، بستن حساب تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها و بانک‌های روسیه را آغاز کرده‌اند. دو بانک دیگر ترکیه صدور اخطارهای تعطیلی ۳۰ روزه برای مشتریان شرکت‌های روسی که پس از شروع عملیات نظامی مسکو در اوکراین افتتاح حساب کرده بودند را آغاز کردند.

اسکندر میرگالیموف، مشاور پرداخت بین‌المللی برای کسب‌وکارهای روسی گفت: «این عمدتا در مورد مشاغلی که از ترکیه به‌عنوان حوزه قضایی ترانزیت برای شهرک‌سازی و تحویل استفاده می‌کنند، اعمال می‌شود».

وی تصریح کرد که مشتریان فردی نیز هنگام افتتاح حساب با محدودیت‌های سخت‌تر از جمله الزام به حفظ تعادل بالا مواجه هستند.

الکسی یگارمین، رئیس شورای بازرگانی روسیه و ترکیه گفت: در حال حاضر مسکو و آنکارا در حال مذاکره برای یافتن راه‌حل هستند.

این گزارش حاکی از آن است که بانک‌های دولتی ترکیه همچنان در حال پردازش پرداخت‌ها به ارزهای ملی برای کالاهایی مانند غذا و دارو هستند. در همین حال، برخی از صاحبان مشاغل به این واقعیت اشاره کردند ۲ کشور، شرکای تجاری بلندمدت هستند و گردش مالی متقابل تجاری در سال‌های اخیر رو به رشد بوده است.

مقامات ایالات‌متحده بارها ترکیه را به‌ عنوان مرکز بالقوه فرار از تحریم‌ها معرفی و برخی از مقامات غربی نگرانی خود را در مورد اتهامات مبادلات تجاری بین شرکت‌های ترکیه و نهادهای تحریم شده روسیه مطرح کرده‌اند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: