۱۴۴۴۶
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
تعداد بازدید : ۶۴
قیمت طلا در روز جمعه (۲ فوریه) نزدیک به بالاترین رقم دو هفته اخیر ثابت ماند و از سطوح کلیدی عبور کرد.

قیمت طلا در روز جمعه (۲ فوریه) نزدیک به بالاترین رقم دو هفته اخیر ثابت ماند و از سطوح کلیدی عبور کرد.

به گزارش فراتیتر، قیمت طلا در روز جمعه (۲ فوریه) نزدیک به بالاترین رقم دو هفته اخیر ثابت ماند و از سطوح کلیدی عبور کرد، در حالی که بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا عقب‌نشینی کرد. قیمت طلا در روز جمعه برای بهترین هفته هفتگی تعیین شد.

هر اونس طلا ثابت در ۲۰۵۳ دلار و ۹ سنت آمریکا بود و تا کنون در این هفته ۱.۸ درصد افزایش یافته است که در صورت حفظ رشد، بهترین افزایش هفتگی از اواخر دسامبر تاکنون است. هر اونس طلای آمریکا ثابت ماند و در ۲۰۷۰ دلار و ۳۰ سنت قرار گرفت.

پس از آنکه داده‌های وزارت کار ایالات متحده نشان داد که آمار بیکاری هفته گذشته بیش از حد انتظار افزایش یافته است، طلا روز پنجشنبه تقریباً یک درصد افزایش یافت.

تحلیلگران گلدمن ساکس اظهار کردند که انتظار می‌رود پس از ماه می، حداقل چهار بار دیگر نرخ‌ها را کاهش دهد. در حالی که انتظار می‌رود نرخ‌های آمریکا در کوتاه‌مدت بالا باقی بماند، چشم‌انداز کاهش احتمالی نرخ‌ها که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نیز در نشست اوایل این هفته نشان داد، برای قیمت‌های شمش بسیار خوب است. با این حال، فدرال رزرو هیچ نشانه روشنی در مورد زمان بندی و دامنه کاهش نرخ‌های برنامه ریزی شده خود ارائه نکرده است. انتظار می‌رود که داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی تا حد زیادی در چشم‌انداز فدرال رزرو نقش داشته باشد.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز جمعه کاهش یافت و قرار بود هفته را با کاهشی به پایان برساند زیرا نگرانی‌های مداوم در مورد بهبود اقتصادی ضعیف در چین واردکننده بزرگ است. بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در سال ۲۰۲۴ کاهش یافت. شاخص دلار آمریکا تا این هفته ۰.۴ درصد کاهش یافت.

فدرال رزرو از ایده کاهش نرخ بهره در بهار عقب نشینی کرد اما نسبت به حرکت تورم به سمت محدوده مطلوب ۲ درصد ابراز اطمینان کرد، در حالی که اشاره طولانی مدت به افزایش احتمالی بیشتر را کنار گذاشت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳.۱۰ دلار در هر اونس، پلاتین ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۰۸ دلار و ۵۵ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۶۲ دلار و ۹۱ سنت رسید.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: