۱۴۴۸۰
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
تعداد بازدید : ۳۷
رضایی کوچی نماینده مجلس: واقعیت این است که در تهران ساختمان‌های آسیب پذیر زیاد است از جمله مراکز تجاری و خرید و بیمارستان ها در معرض تهدیدند.
رضایی کوچی نماینده مجلس: واقعیت این است که در تهران ساختمان‌های آسیب پذیر زیاد است از جمله مراکز تجاری و خرید و بیمارستان ها در معرض تهدیدند.
 

به گزارش فراتیتر، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد ساختمان های ناایمن در تهران گفت: مشکل این است که ساختمان های که می سازیم در زمان کوتاهی فرسوده می شوند و ایردات اساسی دارند. متاسفانه در ساختمان سازی ما کیفیت مصالح پایین و نظارت ضعیف است.
محمدرضا رضایی کوچی نماینده مجلس اظهار کرد: در اصلاح قانون نظام مهندسی، مهندس مجری در نظر گرفتیم یعنی اینکه مجری ساختمان بسازد، نه اینکه همه ساختمان بسازند و اختیاراتی به مهندس دادیم که گزارش های که می دهد ضمانت داشته باشد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که در تهران ساختمان های آسیب پذیر زیاد است از جمله مراکز تجاری و خرید و بیمارستان ها در معرض تهدید هستند.هم نظام مهندسی و هم شهرداری با دستور دادستانی به موضوع ساختمان های ناایمن ورود کرده اند.برای بسیاری از ساختمان ها استحکام بنا انجام شده است،پله های اضطراری در نظر گرفته شده است و لوازم و تجهیزات آتش نشانی تقویت شده است.

رضایی بیان کرد: معتقدیم می توان بسیاری از ساختمان ها را ایمن کرد و نباید الزاما ساختمان ها را تخریب کرد چون هزاران میلیارد تومان برای ساخت این ساختمان ها هزینه سرمایه گذاری شده است. باید این اراده و ایمن سازی ساختمان ها در دستور کار قرار گیرد، که بخشی ایمن سازی شده اند بخشی نیز در دست اقدام است.

  وی تصریح کرد:در حال حاضر قانون نظام مهندسی به درستی اجرایی نمی شود. ما دراصلاح قانون نظام مهندسی که بررسی آن در کمیسیون عمران به اتمام رسیده است هدف مان این است که ساختمان های ایمن ساخته شود و مهندس نگهداری ساختمان داشته باشیم. امیدواریم هیات رئیسه مجلس هرچه سریعتر بررسی این قانون را در دستور کار مجلس قرار دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: