۲۰۸
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
تعداد بازدید : ۵۵۹
هند با عبور از ویتنام به دومین تولیدکننده بزرگ تلفن‌های هوشمند در دنیا تبدیل شد. پیش بینی شده تا سال ۲۰۲۲، این کشور ۶.۲ میلیارد دلار سرمایه در تولید تلفن‌های هوشمند را جذب می‌کند. با این حال، این سرمایه‌گذاری هم باعث نمی‌شود چین جایگاه خود را از دست بدهد.
به گزارش روی تیتر، وزیر ارتباطات هند روز دوشنبه با اشاره به افتخار تولید آیفون‌های اپل در این کشور، اعلام کرد اپل بازاریابی گوشی‌های تولید شده در هند را آغاز کرده است. آیفون‌هایی که در هند ساخته شوند، به همه جای دنیا صادر می‌شوند. اپل تولید آیفون XR را هم در هند آغاز کرده که نمونه‌های تولیدی در سراسر دنیا به فروش می‌رسند.

یکی از تامین کنندگان اصلی اپل، واحد تعطیل شده نوکیا در منطقه ویژه اقتصادی چنای در هند را اجاره کرده است. این واحد حدود ۱۰ سال پیش بسته شد. اما Salcomp که شارژر‌ها و محصولات مرتبط با آن را برای اپل تولید می‌کند، احتمالا این واحد را تا مارس سال آینده آماده می‌کند. این تولیدکننده طی ۵ سال آینده بیش از ۲۸۰ میلیون دلار در هند سرمایه گذاری خواهد کرد تا شارژر‌ها و سایر اجزای آن که در جعبه محصولات اپل قرار می‌گیرد، در این کارخانه تولید شود. این کار باعث ایجاد ده هزار شغل خواهد شد. Salcomp  بیش از ۷۰ درصد از کل محصولات تولید شده در چنای را صادر می‌کند.

تصمیم اپل برای مهاجرت به صنایع هندی برای تولید محصولات خود در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا و چین درگیر جنگ تجاری هستند. این رقابت باعث شده تا بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات فناوری که وابسته به چین هستند، به دنبال یافتن بازار‌های جایگزین و مناسب باشند. با تولید محصولات در هند، اپل می‌تواند قیمت محصولات گران خود را برای مصرف کنندگان هندی کاهش دهد و ۲۰ درصد از تولید محصولات خود را هم به این کشور منتقل کند.

منبع: اسپوتنیک