۲۲۵
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
تعداد بازدید : ۵۸۴
اقتصادی ایران

تیتر یک خبر ویژه

در حالیکه خبری مبنی بر آغاز مجدد ثبت‌نام طرح مسکن ملی از امروز منتشر شده بود امروز معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از تغییر آن به روز شنبه خبر داد.
به گزارش روی تیتر، طرح مسکن ملی با هدف احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان این طرح کرد.

با قطع شدن اینترنت نام‌نویسی افراد مختل شده و پس از وصل شدن مجدد آن، مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از سرگیری ثبت‌نام متقاضیان از امروز ۱۳ آذر ماه سال ۸۹  خبر داد. اما به گفته معاون مسکن این وزارت سامانه از روز شنبه ۱۶ آذر ماه سال ۹۸ باز خواهد شد.

در این طرح افرادی که قصد ثبت‌نام برای مسکن ملی را دارند باید شامل شرایطی، چون متأهل و یا سرپرست خانوار بودن، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، دارای حداقل پنجسال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا، داشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن،  امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی و توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی باشند، در غیر این صورت قادر به ثبت‌نام نخواهند بود.

بر اساس آخرین اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی، افراد متقاضی باید از روز شنبه ۱۶ آذر ماه سال ۹۸ با مراجعه به سایت tem.mrud.ir مراجعه کرده تا شرایط آن‌ها برای مشمول شدن یا عدم مشمولیت آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین بر اساس آمار این اطلاعیه برای استان‌های یزد، همدان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کرمانشاه قابل اجرا بوده و از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۱۶ آذر ماه آغاز و در روز دوشنبه ۱۸ آذر ماه ساعت ۲۴ پایان خواهد یافت.