۲۷۶
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
تعداد بازدید : ۵۵۰
اقتصادی ایران

تیتر یک خبر ویژه

علی ربیعی، سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران از افزایش ارز دولتی به ۴۵۰۰ تومان خبر داد، اما چندی بعد مدیر روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه، مهدی قمصریان گفته ربیعی را تکذیب کرد و اعلام کرد که ارز دولتی همان ۴۲۰۰ تومان است و احتمالا سهو لسانی صورت گرفته است.
به گزارش روی تیتر، سخنگوی هیات رئیسه مجلس اعلام کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی، رئیس‌جمهور لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور را فردا تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده آنچه امروز در لایحه بودجه ۹۹ تصویب شد همسان‌سازی حقوقی بازنشستگان کشوری و نیرو‌های مسلح و پایدار شدن آن بوده است که بر این اساس به میزان کافی و مناسب برای آن سرمایه تعیین شده و به آن تعلق گرفته است.

به گفته وی، برای تامین مالی خارجی طرح‌های بخش خصوصی، دولتی و تعاونی ۳۰ میلیارد دلار در این بودجه تصویب شده است.

همچنین امکان تامین مالی و تجهیزات دانشگاه‌ها نیز موارد دیگری است که مور بررسی قرار گرفته و یک میلیارد دلار به آن اختصاص داده شده است.

علی ربیعی مهمترین تصمیم دولت در این لایحه را افزایش ارز دولتی کالا‌های اساسی به ۴۵۰۰ تومان اعلام کرد و این نرخ برای ۱۰/۵ میلیاد دلار کالای اساسی است که به گفته، ولی بر اساس تجارب قبلی امسال کنترل شده و برای به هدف نشستن آن تلاش خواهد شد.

اما مدیر روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه، مهدی قمصریان در توییتی گفته ربیعی را تکذیب کرد و اعلام کرد که ارز دولتی همان ۴۲۰۰ تومان است نه ۴۵۰۰ تومان و احتمالا سهو لسانی صورت گرفته است.
          آیا در بودجه سال ۹۹ ارز ۴۲۰۰ تومانی ثابت می‌ماند؟
 
 
سقف بودجه امسال نیز ۴۸۰ هزار تومان اعلام شد که در مقایسه با سال جاری ۲۴ درصد رشد دارد.

به گفته وی، ۶۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی که تحت عنوان تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شناخته می‌شود در نظر گرفته شده است که البته طبق مصوبه سران ۴۳ هزار میلیارد تومان تعیین شده بود.  

ربیعی همچنین از افزایش معافیت مالیاتی کارمندان گفت که به گفته او معافیات مالیاتی بر درآمد ماهیانه حقوق‌بگیران و کارمندان، از دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به سه میلیون تومان رسید. به عبارتی معافیت مالیاتی کارمندان نسبت به سال ۹۸ شاهد افزایش ۲۵۰ تومانی بود.

بر اساس گفته نوبخت قرار بود در بودجه سال آینده درآمد‌های نفتی از بودجه جاری جدا شود، اما جزئیات مصارف درآمد‌های نفتی در لایحه بودجه ۹۹ نشان می‌دهد واردات کالا‌های اساسی همچنان با ارز‌های نفتی خریداری خواهد شد که جزء بودجه جاری محسوب می‌شود.

در حوزه آموزش و پرورش نیز با هماهنگی وزارت نفت، قرار است برای ۱۰۰ هزار کلاس گرمایش بی‌خطر ایجاد شود و در دستور کار قرار گیرد، همچنین برای گازرسانی به روستا‌ها و اتمام طرح‌های نیمه تمام در این خصوص ۱۵ هزار میلیارد ریال به آن اختصاص داده شده است.

به گفته سخنگوی هیات رئیسه مجلس فردا، یکشنبه ۱۷ آذر ماه سال ۹۸ رئیس جمهور لایحه بودجه ۹۹ را به هیات رئیسه ارائه کرده و بر اساس آیین‌نامه از لایحه بودجه دولت دفاع می‌کند.