۴۰۵
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
تعداد بازدید : ۹۲۴
اقتصادی ایران

تیتر یک خبر ویژه

اختصاصی
از ابتدای دی ماه سال جاری رمز دوم هیچ یکی از بانک‌های سطح کشور قابل استفاده نبوده و رمز پویا جایگزین آن خوهد شد.

به گزارش روی تیتر، از ابتدای دی ماه سال جاری رمز دوم هیچ یکی از بانک‌های سطح کشور قابل استفاده نبوده و رمز پویا جایگزین آن خوهد شد.

نحوه دریافت این رمز در بانک‌های مختلف متفاوت است و هر بانک شیوه خاص خود را برای در اختیار گذاشتن این رمز به مشتریان خود دارد.

هر یک از بانک‌های موجود روش‌های مختلفی را برای ارائه این رمز برگزیده‌اند و مشتریان می‌توانند به طرق زیر آن را دریافت کنند.

بانک ملی

برای دریافت رمز پویای این بانک شما باید در ابتدا نرم‌افزار ۶۰ را نصب کرده و با استفاده از کد‌های USSD و بهره‌گیری از نرم‌افزار هوشمند رمز پویای خود را دریافت کنید.

برای فعال‌سازی اولیه نرم‌افزار ۶۰ باید به سامانه بام، دستگاه‌های کیوسک و دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کرد، پس از این فعال‌سازی مرز پویا با هر بار ورود به این نرم‌افزار تولید می‌شود.

روش USSD روش دیگری است که به اینترنت و یا نرم‌افزار خاصی نیاز ندارد و با استفاده از می‌توان رمز پویا را دریافت کرده و آن را فعال کرد. برای استفاده از این روش تنها باید کد *۷۳۷*۶۰# را وارد کرد که پس از وارد کردن آن کد فعال‌سازی ارسال شده و با هر بار وارد کردن این کد رمز پویا قابل دریافت است.

نرم‌افزار رمزبان نیز روش سوم و آخرین روش این بانک برای ارئه رمز پویاست که نحوه استفاده آن در خود این نرم‌افزار به تصویر کشیده شده است.

بانک ملت

نرم‌افزار رمزنگار نرم‌افزاری است که برای رمز پویا در نظر گرفته شده که علاوه بر رمز پویا، در تراکنش‌های مبتنی بر رمز اول نیز قابل استفاده است.

کد فعال‌سازی این نرم‌افزار تنها با مراجعه حضوری به خودپرداز‌های بانک ملت قابل دریافت است و پس از دریافت آن می‌توان مراحل فعال‌سازی را تکمیل کرد و نیاز به مراجعه دوباره به خودپرداز نیست.

بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد همراه بانک پاسارگاد را برای رمز پویا معرفی کرده که در صورت فعال نبودن آن باید به یکی از شعب این بانک مراجعه کرد.

روش استفاده از این بانک به دو شکل است:

۱- در روش اول باید به بخش «سایر» سپس بخش «عملیات کارت» و پس از آن به «گزینه فعال/غیرفعالسازی رمز یک بار مصرف کارت» مراجعه کنید.

۲- در سامانه بانکداری مجازی نیز باید به بخش «کارت» سپس بخش «کارت‌های من» و پس از آن به بخش «عملیات» و در انتها «مدیریت نوع رمز دوم» مراجعه کرده و باقی مراحل تا احراز هویت را روی تلفن همراه خود ادامه دهید. در صورت عدم موفقیت در طی کردن این مسیر، شعب بانک موظف به همکاری و راه‌اندازی رمز دوم یک‌بار مصرف کارت شما هستند و می‌توانید به یکی از آن‌ها مراجعه نمایید.

بانک تجارت

نرم‌افزار همراز نرم‌افزاری است که توسط بانک تجارت در نظر گرفته شده است.

راهکار فعالسازی این نرم‌افزار مراجعه به دستگاه‌های عابربانک است و پس از انتخاب گزینه «سایر خدمات» باید به بخش فعال‌سازی رمز پویا مراجعه کرد که پس از آن رسیدی صادر شده و پیامکی حاوی کد فعالسازی به شماره تلفن همراهی که در حین افتتاح حساب به آن متصل کرده‌اید ارسال می‌شود. برای فعال‌سازی این نرم‌افزار وارد کردن تنها یکبار این کد کافی است.

بانک صادرات

کد USSD نیز در این بانک قابل استفاده است. در این روش باید کد دستوری *۷۱۹# را در گوشی خود با خطی که به شماره حساب بانکی شما متصل است، شماره‌گیری کنید. بعد از شماره‌گیری این کد و انتخاب «گزینه ۵» سامانه شماره کارت بانکی شما را درخواست می‌کند که بعد از وارد کردن آن باید یک نام چهار کاراکتری برای کارتی که شماره آن را وارد کرده‌اید، انتخاب نمایید. بعد از آن، به تعیین رمز ورود جهت استفاده از رمز پویا می‌رسد. با انجام موفقیت‌آمیز مراحل بالا، برای دفعات بعد تنها کافیست کد *۷۱۹# را وارد کرده و بعد «گزینه ۵» را بزنید و یا برای سرعت بیشتر *۷۱۹*۵# را شماره‌گیری کرده و با واردکردن رمز اولیه خود، رمز ۶۰ ثانیه‌ای یا همان رمز پویا که صادر شده، را مشاهده کنید.

نرم‌افزار این بانک، نرم‌افزار راز است که نرم‌افزار غیررسمی این بانک محسوب می‌شود.

بانک سپه

برای دسترسی به رمز‌های پویا برای حساب‌های بانک سپه باید نرم‌افزار رمزساز سپه را از وبسایت این بانک دریافت کنید.

برای فعالسازی اولیه حتما لازم است به یکی از شعب بانک سپه در سراسر کشور مراجعه کنید. البته اگر از قبل سامانه مشتری محور بانک سپه را فعال کرده باشید، نیاز به هیچ عملیات دیگری نیست و با ورود به سامانه مشتری‌محور می‌توانید در همان صفحه، رمز یک بار مصرف خود را نیز دریافت کرده و استفاده کنید.

بانک کشاورزی

کاربر می‌تواند با مراجعه به خودپرداز‌های بانک مربوطه و انتخاب گزینه فعالسازی رمز اول یا دوم یک بار مصرف، رمز مورد نظر خود را فعال نماید.

در این مرحله، یک توکن دو بخشی شامل هشت کاراکتر که از طریق رسید بانکی و مابقی آن از طریق پیامک به کاربر تحویل داده شده است، باید در محل مربوطه وارد شود.

در روش دیگر، برای فعالسازی رمز دوم پویای بانک کشاورزی باید به سامانه جدید SOTP مراجعه کرد. برای استفاده از این سامانه مشتریان این بانک باید نرم‌افزار ریما را از وب‌سایت بانک کشاورزی دانلود کنند. پس از ورود رمز‌های دریافتی با لمس کلید ثبت، هر ۶۰ ثانیه یک رمز جدید تولید خواهد شد که در برنامه قابل مشاهده است. افزودن توکن جدید با علامت «+» و مشاهده رمز‌های یک بار مصرف تولید شده با علامت قفل امکانپذیر است.

بانک مسکن

نرم‌افزار رمزنما نرم افزار معرفی شده این بانک است.

برای فعالسازی از طریق این نرم‌افزار نیاز است تا شما یک بار به خودپرداز‌های بانک مسکن مراجعه کنید.
پس از مراجعه به دستگاه خودپرداز باید وارد بخش «خدمات رمز» و سپس بخش «خدمات دیگر» شوید و گزینه «تخصیص رمز دوم پویا» را انتخاب کنید.

در این مرحله با وارد کردن شماره تلفن همراه خود (که باید منطبق بر شماره تلفن ثبت شده در شعبه بانک باشد)، رمز فعالسازی نرم‌افزار برای تلفن همراه شما ارسال می‌شود.

بانک توسعه تعاون

در روش اینترنتی کافیست وارد حساب بانکداری اینترنتی خود شده و در بخش «کارت» گزینه «کارت‌های من» را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه، جدولی نمایش داده می‌شود که در ستون آخر جدول «ستون عملیات» و ردیف کارتی که مد نظر دارید، گزینه «مدیریت نوع رمز دوم» را انتخاب کنید. در این قسمت پیغامی به شما نشان داده شده که با تایید آن «رمز دوم پویا» برای حساب متصل به کارت فعال می‌شود.
پس از ورود به نرم‌افزار همراه بانک توسعه تعاون وارد منوی «سایر» و پس از آن بخش «عملیات کارت» شوید. سپس با کلیک روی گزینه «فعال/غیرفعال‌سازی رمز یکبار مصرف کارت» لیست کارت‌های شما نمایش داده می‌شود و باید کارت مورد نظر خود را انتخاب نمایید تا عملیات فعالسازی رمز دوم پویا برای آن شما انجام شود. پس از فعالسازی این رمز کافیست نرم‌افزار همراه بانک خود را باز کرده و در «منوی سایر» گزینه «رمز یکبار مصرف کارت» را انتخاب کنید تا رمز پویا و یک بار مصرف شما صادر و نمایش داده شود.

پست بانک

پست بانک نیز نرم‌افزار رمزساز ویژه خود را معرفی کرده است.

برای استفاده از این نرم‌افزار باید به یکی از شعب پست بانک مراجعه کرده و درخواست فعالسازی رمز دوم را به شعبه ارائه کرد.

پس از آن کلیدی به صورت بارکد از سوی بانک در اختیار مشتری قرار گرفته که برای فعالسازی نرم‌افزار (که از پیش، شماره کارت و مشخصات حساب را در آن وارد کرده‌اید) نیاز است تا بارکد توسط نرم‌افزار اسکن شود.

پس از پرینت بارکد در شعبه، همزمان پیامکی شامل کد چهاررقمی جهت فعالسازی نیز برای مشتری ارسال می‌شود. پس از اسکن بارکد باید کاربر رمز مورد نظر خود برای نرم‌افزار رمزساز را وارد کند.

پس از ثبت رمز ورود تنها کافیست در صفحه نمایش داده شده، کد چهار رقمی پیامک شده را در صفحه گوشی خود وارد کنید تا فرایند ثبت و فعالسازی به پایان برسد.

ادامه دارد...