۴۴۸
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
تعداد بازدید : ۶۲۳
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

طرح ملی مسکن
تاکنون تعدادی از استان‌ها توانسته‌اند در مسکن ملی ثبت‌نام کنند، اما هنوز استان‌هایی وجود دارند که نوبت به آن‌ها نرسیده است. از فردا ثبت‌نام در پنج استان آغاز خواهد شد.
به گزارش روی تیتر، تاکنون تعدادی از استان‌ها توانسته‌اند در مسکن ملی ثبت‌نام کنند، اما هنوز استان‌هایی وجود دارند که نوبت به آن‌ها نرسیده است. از فردا ثبت‌نام در پنج استان آغاز خواهد شد.

ثبت‌نام طرح ملی مسکن قرار بود در شش فاز اجرا شود و تاکنون تنها چهار فاز اجرا شده است. فردا قرار است فاز پنجم این طرح در پنج استان دیگر اجرا شود.
 
چه استان‌هایی شامل فاز پنجم می‌شوند؟

ساکنین شهر‌های پنج استان فارس، اردبیل، آذربایجان شرقی، مرکزی و بوشهر می‌توانند با توجه به ظرفیت مشخص شده فردا، ۲۶ آذر ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۲۴ جمعه ۲۹ آذر ماه سال جاری برای ثبت‌نام اقدام کنند.

برای متقاضیان استان‌های فارس، مرکزی، بوشهر و آذربایجان شرقی شرایطی در نظر گرفته شده است.

متقاضیان شهر‌های شهرستان شیراز در صورت وجود ظرفیت، می‌توانند در شهر جدید صدرا نیز ثبت‌نام کنند.

همینطور برای متقاضیان شهر‌های شهرستان‌های اراک، شازند و خمین علاوه بر شهر خودشان درصورت وجود ظرفیت، امکان ثبت‌نام در شهر جدید مهاجران نیز وجود دارد.

شهر جدید امیرکبیر نیز از شهر‌هایی است که متقاضیان شهر‌های شهرستان‌های اراک، دلیجان و محلات علاوه بر شهر خودشاندرصورت وجود ظرفیت، می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند.

متقاضیان شهر بوشهر تنها می‌توانند در شهر جدید عالیشهر ثبت‌نام کنند.

برای متقاضیان شهر‌های شهرستان‌های تبریز، اسکو، آذرشهر و شبستر علاوه بر شهر خودشان درصورت وجود ظرفیت، امکان ثبت‌نام در شهر جدید سهند نیز وجود دارد.
 
ثبت‌نام تهرانی‌ها چه زمانی است؟

 بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، ثبت‌نام استان‌های تهران، البرز، قزوین و کرمان درطرح اقدام ملی مسکن از ۳۰ آذر ماه آغاز می‌شود.
 
بنابر این اطلاعیه ثبت‌نام استان تهران در ششمین و آخرین فاز طرح مسکن ملی انجام خواهد شد و پرونده ثبت‌نام این طرح با ثبت‌نام شهروندان تهرانی به پایان خواهد رسید.