۴۵۹۴
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
تعداد بازدید : ۳۶۵
مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: تنها راهکار برای کنترل وضعیت موجود این است که خودرو باید سقف قیمتی داشته باشد. افرادی که سرمایه گذاری می‌کنند، باید بعد از تحویل کالا با درصد مشخص اقدام به فروش کنند. این روند که خودرو سلیقه‌ای قیمت‌گذاری شود و در بازار به فروش برسد، اقدام غلطی است.
به گزارش فراتیتر، سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در گفتگو با خبرنگار فراتیتر در خصوص وضعیت بازار خودرو گفت: از روز گذشته شاهد روند کاهشی در بازار خودرو بودیم. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که مشتری در بازار وجود ندارد و این قیمت‌ها تنها بر روی کاغذ است. عده‌ای با شیطنت در شبکه‌های اجتماعی با قیمت‌ها بازی می‌کنند، اما در بازار خریدار و یا فروشنده‌ای وجود ندارد.
مؤتمنی ضمن اشاره به روند افزایشی قیمت خودرو اظهار داشت: زمانی که خودروساز قصد تولید دارد، باید هزینه‌های تمام شده را به اضافه سودی که شورای رقابت مشخص می‌کند، در نظر بگیرد. با توجه به شرایط موجود در اقتصاد، خودروساز نباید متحمل ضرر شود. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که تورم وجود دارد و در هر صورت قیمت کالای تمام شده به اضافه ۱۰ تا ۱۵ درصد سود محاسبه می‌شود.
وی افزود: باید دنبال این موضوع بود که چه عواملی منجر به ملتهب شدن بازار شده اند. به نظر من فضای مجازی سبب التهاب بازار می‌شوند و در حال حاضر نیز شبکه‌های اجتماعی در حال بازی با قیمت‌ها و بر هم زدن جو بازار کشور هستند.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در پایان گفت: تنها راهکار برای کنترل وضعیت موجود این است که خودرو باید سقف قیمتی داشته باشد. افرادی که سرمایه گذاری می‌کنند، باید بعد از تحویل کالا با درصد مشخص اقدام به فروش کنند. این روند که خودرو سلیقه‌ای قیمت‌گذاری شود و در بازار به فروش برسد، اقدام غلطی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: