۵۰۸
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
تعداد بازدید : ۲۴۰۶۳
اقتصادی ایران

تیتر یک خبر ویژه

پس از معرفی و رونمایی طرح ملی مسکن، حدود یک ماه پیش یعنی از تاریخ 18 آبان ماه سال جاری 10 استان کشور به مرحله ثبت‌نام وارد شدند.
به گزارش روی تیتر، پس از معرفی و رونمایی طرح ملی مسکن، حدود یک ماه پیش یعنی از تاریخ ۱۸ آبان ماه سال جاری ۱۰ استان کشور به مرحله ثبت‌نام وارد شدند.
 
متقاضیان این طرح می‌بایست در ابتدا در سامانه www.tem.mrud.ir نام‌نویسی کرده و مدارک خود را ارسال می‌کردند و سپس قادر به ثبت‌نام در این طرح می‌شدند.
 
طرح مسکن ملی با هدف احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان این طرح کرد.
 
برنامه زمان‌بندی مورد نظر برای این ثبت‌نام به این صورت بود که کل مراحل نام‌نویسی متقاضایان مسکن ملی در شش مرحله اجرا شود و هر چند استان در یک فاز برای ثبت‌نام و ثبت درخواست خود اقدام کنند.
 
البته برای ثبت‌نام در این طرح باید متقاضیان شرایط زیر را می‌داشتند:
 
در این طرح افرادی که قصد ثبت‌نام برای مسکن ملی را دارند باید شامل شرایطی، چون متأهل و یا سرپرست خانوار بودن، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، دارای حداقل پنجسال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا، داشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی و توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی باشند، در غیر این صورت قادر به ثبت‌نام نخواهند بود.
 
روز گذشته، ۲۹ آذر ماه پایان ثبت‌نام متقاضیان استان‌هایی بود که در فاز پنجم قرار گرفته بودند و قرار بود از امروز ثبت‌نام آخرین مرحله این طرح، یعنی استان‌های تهران، البرز و قزوین انجام شود، اما در حال حاضر دسترسی ب سامانه اقدام ملی تولید مسکن با مشکل مواجه شده و افراد قادر به ثبت‌نام در این طرح نیستند.
 
محمود محمودزاده روز شنبه در مراسم آغاز ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان‌های تهران، قزوین و البرز گفت: ثبت‌نام در شهر تهران برای ۷۰ هزار نفر انجام می‌شود که ۵۰ هزار واحد در شهر‌های جدید پردیس، پرند، هشتگرد و ایوانکی و ۲۹ هزار واحد آن در سایر شهر‌ها به متقاضیان واگذار می‌شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد که تاکنون ۱۸۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و گفت:
با ثبت‌نام‌های جدیدی که در استان‌های مختلف در حال انجام است این رقم افزایش می‌یابد.
 
با این وجود ظرفیت شهر جدید پردیس با گذشت ۳۰ دقیقه تکمیل شد و شنیده‌ها حاکی از آن است که ثبت‌نام شهر تهران به مدت سه روز ادامه دارد.
 
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن نیز در مورد اختلال سایت ثبت نام مسکن ملی گفت: قطعی سایت به دلیل وجود تقاضای بسیار زیاد بوده است. سه دقیقه پس از آغاز ثبت نام ۱۷ نفر در استان تهران موفق به ثبت‌نام شدند و این نشان می‌دهد که سایت مشکلی نداشته است.
 
برای این استان‌ها نیز شرایط زیر اعلام شده است:
 
متقاضیان شهر تهران تنها در شهر‌های جدید پرند، پردیس، هشتگرد و ایوانکی قادر به ثبت‌نام هستند.
برای متقاضیان شهر‌های چهاردانگه و احمدآباد مستوفی (واقع در شهرستان اسلامشهر)، شهر نصیرآباد (واقع در شهرستان رباط کریم)، شهر‌های گلستان، صالحیه و نسیم شهر (واقع در شهرستان بهارستان)، صرفا امکان ثبت‌نام در شهر جدید پرند وجود دارد.
 
ساکنین شهر‌های فشم، شمشک و لواسان (واقع در شهرستان شمیرانات) و شهر‌های رودهن، بومهن، آبسرد و آبعلی (واقع در شهرستان دماوند)، صرفا در شهر جدید پردیس می‌توانند ثبت‌نام کنند.
 
برای متقاضیان شهر‌های ری، حسن آباد، باقرشهر، کهریزک و قیام دشت (واقع در شهرستان ری)، شهر جوادآباد واقع در شهرستان ورامین)، ارجمند (واقع در شهر فیروزکوه) و متقاضیان شهر‌های شهرستان‌های پاکدشت، پیشوا، قرچک و ورامین علاوه بر شهر خودشان (در صورت وجود ظرفیت) امکان ثبت‌نام در شهر جدید ایوانکی وجود دارد.
 
متقاضیان از شهر‌های صباشهر، وحیدیه، شاهدشهر، فردوسیه، باغستان و اندیشه (واقع در شهرستان شهریار) شهر قدس (واقع در شهرستان قدس) و شهر ملارد (واقع در شهرستان ملارد)، می‌توانند در شهر جدید هشتگرد ثبت‌نام کنند.
 
برای متقاضیان شهر بم، ثبت‌نام در شهر بروات امکان‌پذیر است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: