۵۷۹۰
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
تعداد بازدید : ۱۳۴۶

به گزارش فراتیتر، تنها دو هفته تا برگزاری انتخابات ایالات متحده آمریکا باقی مانده است. نظرسنجی‌های کشوری نشان می‌دهند جو بایدن، نامزد حزب دموکرات، در ایالت‌های کلیدی‌ ای مانند ویسکانسین و میشیگان عملکرد بهتری از رقیب جمهوری‌خواه خود دارد. در انتخابات سال ۲۰۱۶ بخش عظیمی از رای‌های این دو ایالت به دونالد ترامپ اختصاص داشت.

روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی مدعی شده که ستاد انتخاباتی جو بایدن از ماه سپتامبر ۳۸۳ میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کرده که در مقایسه با ۲۴۸ میلیون دلاری که دونالد ترامپ در همین ماه به دست آورده یک رکورد بزرگ است.

در ادامه این گزارش، روزنامه دیلی تلگراف مدعی شده که دونالد ترامپ در سه ایالت پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان از رقیب دموکراتش عقب افتاده که شاید دلیل اصلی آن هزینه بیشتر بایدن در این ایالت‌ها باشد. او ماه گذشته در این سه ایالت ۵۳ میلیون دلار هزینه کرده که ۳۶ میلیون دلار بیشتر از دونالد ترامپ بوده است.

بخش عظیمی از تبلیغات بایدن به انتقاد از ترامپ اختصاص پیدا کرده بود. رییس جمهور آمریکا که این روزها برای چهار سال آینده در کاخ سفید برنامه‌ریزی می‌کند به ویروس کرونا مبتلا شد و به قرنطینه رفت. همین اتفاق برای جو بایدن کافی بود تا نامزد حزب جمهوری‌خواه را مورد انتقادات بسیار قرار دهد. بخش دیگری از هزینه‌های تبلیغاتی بایدن به افراد مسن تعلق داشت. او همه تلاشش را می‌کند تا به افراد سالمند آمریکا ثابت کند که هر کاری برای حفظ سلامتی آن‌ها می‌کند.

برخلاف بایدن، دونالد ترامپ ترجیح می‌دهد بخش عظیمی از بودجه کمپین تبلیغاتی‌ اش را به تبلیغات آنلاین اختصاص دهد. این استراتژی در سال ۲۰۱۶ هم توسط ترامپ امتحان شده بود. در گزارش تلگراف آماده است که ترامپ از ماه سپتامبر حدود ۳۴ میلیون دلار برای تبلیغات آنلاین در گوگل و فیسبوک هزینه کرده است. در شرایطی که او از اواسط ماه آوریل بیشتر از ۱۶۵ میلیون دلار به تبلیغات آنلاین اختصاص داده کمپین بایدن تنها ۱۳۰ میلیون دلار برای ترغیب مجازی کاربران به رای‌دادن خرج کرده است.

البته لازم به ذکر است که هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۱۶ و رقیب ترامپ در آن انتخابات هم کمک‌های مردمی بیشتری از رقیب جمهوری‌خواهش جمع کرده بود و در نهایت رای ایالت‌های کلیدی ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا را با قدرت تصاحب کرد. اما ترامپ با پیروزی در ایالت‌هایی که پیشتر به باراک اوباما رای داده بودند همه تحلیلگران را میخکوب کرد. در حالی که کمتر از دو هفته تا انتخابات آمریکا باقی مانده جو بایدن فاصله‌ای دورقمی با رقیب جمهوری‌خواهش در ایالت‌های کلیدی دارد.

منبع: اسپوتنیک

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: