۵۸۹۳
يکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
تعداد بازدید : ۶۰
اقتصادی ایران

تیتر یک خبر چرخشی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از باقی ماندن سیمان و فولاد در بورس کالا خبر داد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از باقی ماندن سیمان و فولاد در بورس کالا خبر داد.


به گزارش رادیونشاط، مجید عشقی گفت : خروج سیمان و فولاد از بورس کالا منتفی شده و قرار است با نهادهایی که به این دو صنعت انتقاد دارند، جلساتی برای رفع این ابهامات برگزار شود.


مجید عشقی در خصوص نگرانی‌های مربوط به خروج سیمان و فولاد از بورس کالا گفت: معامله کالاها در بورس کالا بر اساس قوانین و مقرراتی بوده که دولت‌های مختلف وضع کرده‌اند. بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد خروج این محصولات از بورس کالا می‌تواند بازار این محصولات را متلاطم کند؛ از این رو تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و موضوع خروج این محصولات از بورس کالا منتفی است.
وی ادامه داد: البته عده‌ای انتقاداتی به برخی از فرآیندها دارند و توصیه کرده‌ایم در جلسات کارشناسی اگر ایرادی به عرضه‌ها مطرح است مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شود. اگر ایرادی در نحوه تعیین قیمت پایه وجود دارد نیز باید با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، گاهی شورای رقابت، ستاد تنظیم بازار یا وزارت صمت برطرف شود. ایراداتی که مطرح می‌شود بعضا به علت نبود آشنایی این دوستان با مکانیزم‌های بازار سرمایه و بورس کالاست و خروج این محصولات از بورس کالا قطعا به التهاب بیشتر بازارها دامن خواهد زد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: