۵۸۹۷
يکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
تعداد بازدید : ۶۲
فروش خودرو از طریق دو خودروساز بزرگ کشور انجام نمی‌شود و فروش فقط از طریق سامانه یکپارچه خواهد بود.

فروش خودرو از طریق دو خودروساز بزرگ کشور انجام نمی‌شود و فروش فقط از طریق سامانه یکپارچه خواهد بود.

 

به گزارش فراتیتر،دبیر هیأت تجدیدنظر شورای رقابت گفت: تا زمانی که بازار خودرو به آرامش کامل نرسد، خودرو از طریق سامانه یکپارچه خودرو عرضه خواهد شد.

آلبرت بغزیان، با بیان اینکه تحت هیچ شرایطی با عرضه خودرو توسط سایت خودروسازان موافقت نمی‌ شود.اظهار داشت: هدف از ایجاد سامانه یکپارچه خودرو، حذف دلالان و برگشت ‌آرامش به بازار خودرو بود، بنابراین دلیلی ندارد در مقطع فعلی، ‌سامانه بسته شود و مردم برای خرید خودرو، سراغ سایت‌های فروش خودروسازان بروند چراکه این امر می‌تواند موجب برگشت سفته‌بازان به بازار خودرو شود.
به گفته وی، سامانه یکپارچه خودرو موجب شد تا قیمت خودرو در کارخانه و بازار نزدیک شود و دیگر دلالان در این بازار تعیین‌کننده قیمت‌ها نباشند.
بغزیان با توجه به اینکه تا حدودی آرامش به بازار خودرو برگشته است، ‌و چرا خودروسازان ترجیح می‌دهند فروش خودرو از سایت‌های خودشان باشد؟ متذکر شد: وزارت صمت هم قطعاً مخالف چنین رویه‌ای است و ترجیح می‌دهد تا آرامش کامل بازار، فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه خودرو باشد.
وی در پاسخ به این سئوال که به نظر شما سامانه یکپارچه خودرو موجب شده است تا قیمت خودرو در بازار به قیمت کارخانه نزدیک شود؟ اظهار کرد: قطعاً چنین امری اتفاق افتاده است. اگر خودرو از طریق شرکت‌های خودروسازی و از طریق سایت‌های فروش این مجموعه‌ها عرضه می‌شد، همچنان شاهد فساد، ‌تخلف و رانت بودیم و همچنان فاصله معنادار قیمتی بین خودروهای کارخانه و بازار وجود داشت و دست خیلی از مردم از خرید خودرو کوتاه بود.
دبیر هیأت تجدیدنظر شورای رقابت در پایان خاطرنشان کرد: عرضه خودرو از طریق بورس کالا هم چالش‌های خود را داشت و قابل پیش‌بینی است که این روش هم منجر به کاهش قیمت‌ها نمی‌شد، لذا بهترین شیوه برای کاهش قیمت‌ها، سامانه یکپارچه خودرو بود. در این سامانه عرضه خودرو شفاف است و امکان سودجویی در آن نیست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: