۵۹۳۳
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
تعداد بازدید : ۶۶
رئیس کانون انبوه‌سازان، ورود این بخش به نهضت ملی مسکن را باعث کاهش 20 درصدی هزینه ساخت واحدها می‌داند.

رئیس کانون انبوه‌سازان، ورود این بخش به نهضت ملی مسکن را باعث کاهش 20 درصدی هزینه ساخت واحدها می‌داند.

به گزارش فراتیتر، جمشید برزگر اظهار کرد: در صورتی که دولت با انعقاد قراردادهای مناسب، انبوه سازان را وارد پروژه نهضت ملی مسکن کند هزینه ساخت واحدها می‌تواند تا ۲۰ درصد کاهش یابد و پروژه‌ها حداکثر ۱۸ ماهه تحویل متقاضیان شود. ظ
وی افزود: ملی طبق طرح نهضت ملی مسکن به ساخت سالیانه حدود یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم که بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار واحد توسط بخش خصوصی تولید می‌شود.
وی گفت: حدود ۱۵۰ هزار واحد هم در بافت‌های فرسوده نوسازی می‌شود. می‌ماند حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار واحد که دولت باید برای اقشار پایین اجرا کند که چندان در این بخش به اهداف خود نرسیده است.
رئیس کانون انبوه سازان با بیان اینکه انبوه سازان می‌توانند در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن به دولت کمک کنند گفت: ما مدعی هستیم که اگر طرح‌ها به همکاران ما در ۳۱ استان کشور واگذار شود قیمت تمام شده واحدها تا ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند اما در حال حاضر پروژه‌ها در قالب فراخوان به پیمانکاران واگذار می‌شود که ۷۵ درصد پروژه‌ها با مشکل منابع مالی مواجه شده‌اند.
رئیس کانون انبوه سازان تصریح کرد: هزینه‌های تحمیلی به صنعت ساختمان افزایش یافته است. به طور مثال خدمات نظام مهندسی نسبت به سال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش یافته و هزینه پروانه ساختمانی نیز بسیار قابل توجه شده است. در این شرایط فولاد و سیمان سهم قابل توجهی از هزینه ساخت را به خود اختصاص نمی‌دهد و سهم اصلی به زمین و خدمات مربوط می‌شود اما معتقدیم در بورس کالا باید قیمت فولاد و سیمان مدیریت شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: