۵۹۸۵
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
تعداد بازدید : ۱۰۴
صفحه نخست عمومی

اخبار چرخشی

صدور دستور جمع‌آوری و برخورد با عرضه کنندگان محصولات آیفون14 و بالاتر
ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بخشنامه‌ای جدید، برخورد با عرضه آیفون 14 و 15 را در دستور کار قرار داده است.

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بخشنامه‌ای جدید، برخورد با عرضه آیفون 14 و 15 را در دستور کار قرار داده است.


به گزارش فراتیتر، با وجود ممنوعیت واردات آیفون 14 و 15 به کشور و عدم رجیستری این تلفن‌ها اما عرضه قاچاق آن افزایش پیدا کرده و مصرف‌کنندگان حاضر به استفاده از این گوشی‌ها بدون سیم‌کارت هستند.
بر اساس گزارش‌‌ میدانی خبرنگار فراتیتر، عرضه آیفون 14 و حتی آیفون 14 در فروشگاه‌های و مراکز خرید موبایل تهران و البته شهرستان‌ها به وفور انجام می‌شود.
قیمت‌های چند ده میلیون تومانی و بالاتر از قیمت جهانی این محصولات و عدم رجیستری نیز باعث نشده تا مصرف‌کنندگان دست از این محصول محبوب جهانی بکشند.
میلاد یکی از فروشندگان موبایل در تهران به خبرنگار ما می‌گوید، با وجود ممنوعیت و عدم رجیستری و عدم امکان بالا آوردن سیم‌کارت در این محصولات، باز هم بسیاری خواهان خرید گوشی‌های جدید آیفون هستند.
این فروشنده تاکید می‌کند، تقریبا تمام مشتریان دارای یک گوشی تلفن یا مودم همراه هستند و از طریق اینترنت از این گوشی‌ها بهره‌مند می‌شوند. عدم رجیستری این گوشی‌ها برای مصرف کنندگان آن اصلا اهمیتی ندارد. البته دانگل‌هایی برای دور زدن قانون وجود دارد اما حتی بدون آن هم مصرف‌کنندگان آیفون باز هم نسبت به خرید آن اقدام خواهند کرد.
این روند باعث شده تا رئیس قرارگاه مرکزی مقابله با قاچاق کالا و ارز طی نامه‌ای آنی و مهم خواستار برخورد با فوریت با عرضه تلفن همراه آیفون 14 و بالاتر از نشان تجاری اپل و دانگل های آیکاس در سطح عرضه و محل های عمده دپو در نقاط شناسایی شده کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: