۵۹۹۸
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
تعداد بازدید : ۷۸
سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه خبر داد.

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه خبر داد.


به گزارش فراتیتر، سازمان هواشناسی از کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال شرق و شرق کشور خبر داد. بر این اساس سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه وارد کشور می‌شود.
امروز در بخش‌هایی از شمال شرق و روز شنبه در سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد. سه روز آینده در بیشتر مناطق کشور جو پایدار است؛ اما از اواخر وقت دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود و بخش‌هایی از شمال غرب را در بر می‌گیرد.
بارش‌ها به شکل پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.روز سه‌شنبه فعالیت این سامانه بارشی شدت می‌یابد و در نواحی شمال غرب، سواحل خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی نیز بارش گاهی به شکل رگبار و رعدوبرق خواهد بود.
امروز وزش باد در نیمه شرقی کشور شدید خواهد بود و روز دوشنبه در شمال غرب سه‌شنبه در غرب و شمال غرب این پدیده موجب گردوخاک در مناطق مستعد می‌شود. دمای هوا امروز در شمال شرق و شرق کشور ۶ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.
استان‌های ساحلی خزر و مناطق شمال غرب کشور در روزهای یکشنبه و دوشنبه افزایش نسبی دما را خواهند داشت که با ورود سامانه بارشی از روز سه‌شنبه، کاهش دمای ۸ تا ۱۰ درجه‌ای را تجربه می‌کنند.
امروز آب‌های دریای خزر و سه روز آینده آب‌های خلیج‌فارس مواج است.
تهران امروز در برخی ساعت‌ها وزش باد را تجربه می‌کند و بیشینه دما به ۲۲ درجه می‌رسد، کمینه دما نیز ۱۲ درجه بالای صفر را ثبت کرد که نسبت به دیروز ۵ درجه کاهش‌یافته بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: