۵۹۱۳
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
تعداد بازدید : ۵۴
سازمان هواشناسی در خصوص احتمال سیلاب در 18 استان با فعالیت سامانه بارشی هشدار صادر کرد.

سازمان هواشناسی در خصوص احتمال سیلاب در 18 استان با فعالیت سامانه بارشی هشدار صادر کرد.


به گزارش فراتیتر، تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز با گذر امواج کم‌دامنه تراز میانی جو در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی در غرب کشور همچنین در دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین و البرز ابرناکی، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد.
فردا در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مناطقی از اردبیل، غرب گیلان و ارتفاعات کرمانشاه و کردستان رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
چهارشنبه علاوه بر این مناطق در برخی مناطق غرب، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز افزایش ابر و بارندگی پیش‌بینی شده و با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما در استان‌های گیلان و مازندران آغاز می‌شود. در این روز شدت بارش‌ها برای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل است.
پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز بارش و کاهش نسبی روی می‌دهد و در مناطقی از استان گلستان بارندگی قابل ملاحظه خواهد بود.
روز جمعه ابرناکی و بارش در شمال غرب کاهش می‌یابد و در اردبیل و سمال شمالی بارش‌ها به‌صورت پراکنده ادامه دارد ضمن این‌که در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: