۶۰۶۴
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
تعداد بازدید : ۹۵
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران مطرح کرد:
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران حذف ارز دارو را باعث 4 برابر شدن هزینه درمان بازنشستگان دانست.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران حذف ارز دارو را باعث 4 برابر شدن هزینه درمان بازنشستگان دانست.

به گزارش فراتیتر، علی دهقان‌کیا، با بیان اینکه متوسط هزینه‌های درمان بازنشستگان در دو سه سال اخیر، حداقل ۳ تا ۴ برابر شده، اظهار کرد: چه امیدی می‌توان به وعده‌های صفر شدن هزینه درمان از سوی وزیر داشت.
وی افزود: تا قبل از آزادسازی نرخ ارز، مواد اولیه دارو با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شد، حالا با دلار ۲۸ هزار تومانی مواد اولیه وارد می‌کنند؛ هزینه‌های درمان در مواردی ۷ برابر بیشتر شده؛ چطور قرار است هزینه‌های درمان بازنشستگان را به صفر برسانند، آقای مدیرعامل در جایی مطرح کرده تلاش داریم هزینه‌های درمان را به صفر برسانیم، باید پرسید چگونه؟
دهقان کیا در مورد افزایش ۴۹ هزار میلیارد تومانی منابع سازمان از محل بیمه شدگان جدید گفت: ضریب پشتیبانی سازمان امروز حدود ۴ یا حتی کمتر است؛ براساس محاسبات رسمی، ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه ۲۶ گروه بیمه شده خاص می‌شود؛ حتی پیش‌بینی شده در سال ۱۴۰۲ دولت باید حدود ۲۱۴ هزار میلیارد تومان برای این ۲۶ گروه میهمان ناخوانده سفره تامین اجتماعی که حدود ۳ میلیون نفر هستند، به سازمان پرداخت کند؛ دولت این ۲۱۴ هزار میلیارد تومان را نمی‌دهد و برنامه‌ای هم برای پرداخت ندارد، آن وقت صحبت از آن ۷۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که قرار است پرداخت شود و هنوز پرداخت نشده.
دهقان کیا تاکید کرد: این ۲۱۴ هزار میلیارد تومان فقط بدهی جاری دولت برای سال ۱۴۰۲ است، حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت مربوط به سال‌های قبل است که پرداخت نشده.
این فعال صنفی بازنشستگان در ادامه نتیجه گرفت: این هزینه‌ها برای گروه‌های خاص و آن عدم توانایی پرداخت وام به میزان وعده داده شده و افزایش هزینه‌های دارو و درمان نشان نمی‌دهند که وضع سازمان قرار است بهتر شده و خدمات بیشتری به بازنشستگان و مستمری بگیران ارائه شود. امروز بازنشستگان کمرشان زیر هزینه‌های درمان خم شده؛ خیلی از بازنشستگان می‌گویند آن چنان هزینه‌ها بالاست که دیگر سراغ دارو و درمان و بیمارستان نمی‌رویم، با درد در خانه می‌مانیم تا ببینیم چه می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: