۵۹۹۰
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۵
تعداد بازدید : ۱۲۱
یک کارشناس حوزه کار به دولت پیشنهاد واگذاری زمین رایگان به کارگران را ارائه کرد.

یک کارشناس حوزه کار به دولت پیشنهاد واگذاری زمین رایگان به کارگران را ارائه کرد.

به گزارش فراتیتر، حمید نجف کارشناس حوزه کار با طرح پیشنهاد واگذاری زمین رایگان به کارگران گفت: کارگرانی که زمین در اختیار دارند و نگران هزینه ساخت و ساز آن هستند می‌توانند با مشارکت سازندگان و تعاونی‌های انبوه ساز زمین خود را بسازند و صاحبخانه شوند.
حمید نجف در ارزیابی موضوع تامین مسکن کارگران اظهار کرد: مشکل مسکن تنها مربوط به این دولت نیست و در تمام دولت‌ها با این مسأله مواجه بوده‌ایم، اما در راستای ساخت و تامین مسکن کارگران یکی از پیشنهادات مطرح این بوده که زمین رایگان در اختیار کارگران و اقشار کم درآمد و ضعیف قرار گیرد تا کار ساخت و ساز را متناسب با بودجه و درآمد خود انجام دهند.
وی ادامه داد: طبعا این طرح باید سازماندهی شود تا افرادی که یک یا دو خانه دارند مجددا زمین رایگان دریافت نکنند و این امر می‌طلبد که دولت یک بانک اطلاعات جامع و کامل داشته باشد که متاسفانه در بخش مسکن فاقد چنین بانکی هستیم.
این کارشناس حوزه کار تصریح کرد: زمانی که این بانک جامع و کامل را در اختیار داشته باشیم تمام برنامه‌ها در زمینه مسکن، ساخت و ساز و خانه دار شدن مردم نتیجه بخش خواهد بود. ممکن است کسی که دو واحد مسکونی دارد زمین بگیرد و کسی که ساکن یک خانه استیجاری است زمین به او داده نشود.
نجف درباره برخی دیدگاه‌ها که گفته می‌شود با وجود واگذاری زمین رایگان کارگران باز هم قدرت ساخت و ساز ندارند، گفت: بهترین راه این است وقتی کسی زمین در اختیار دارد به صورت مشارکتی واحد را بسازد فرضا زمینی به دو کارگر داده شده است، آنها می‌توانند زمین خود را به یک سازنده انبوه‌ساز واگذار کنند تا به صورت مشارکتی کار ساخت و ساز را انجام‌ بدهد. افراد می‌ توانند در صورتی که قادر به ساخت به تنهایی نیستند با سازنده یا تعاونی‌های انبوه ساز وارد یک کار مشارکتی شوند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: