۶۰۴۲
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
تعداد بازدید : ۷۷
اقتصادی ایران

تیتر یک خبر ویژه

نمایندگان مجلس با طرح دولت با افزایش سالانه یک درصد مالیات ارزش افزوده مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس با طرح دولت با افزایش سالانه یک درصد مالیات ارزش افزوده مخالفت کردند.

به گزارش فراتیتر، نمایندگان با افزایش مالیات ارزش افزوده طی برنامه پنج‌ساله توسعه مخالفت کردند. آنها معتقد بودند که به‌دلیل تمرکز این مالیات بر حوزه مصرف هرگونه افزایش باعث تحمیل فشارهای فزاینده بر مردم می‌شود و دولت به جای این کار باید از فرار مالیاتی یا معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ جلوگیری به‌عمل آورد.
در چنین شرایطی هم به محل درآمدهای دولت آسیبی وارد نمی‌شود و هم مصرف‌کننده فشارهای کمتری را احساس می‌کند.
داوود منظور، رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه دیروز در مجلس از حذف برخی مواد لایحه و کاهش درآمدهای دولت انتقاد کرد و خطاب به قالیباف، رئیس مجلس گفت: درباره موارد حذفی لایحه در کمیسیون تلفیق بعضا تصمیماتی گرفته شده که منجر به آسیب به درآمدهای دولت شده است. انتظار می‌رود نسبت به تفسیر آیین‌نامه داخلی بازنگری شود تا پیشنهادهای حذفی کمیسیون تلفیق نیز در صحن مجلس شورای اسلامی مورد توجه و بررسی قرار گیرد.
او ادامه داد: اما حکمی که در لایحه برای شفافیت تخفیفات مالیاتی آورده شده بار مالی ندارد و این حکم دولت را مکلف می‌کند تا معافیت‌ها، بخشودگی‌ها و انتقال مالیاتی را محاسبه کرده و در پیوست بودجه به استحضار نمایندگان برساند. بر اساس آمار گاهی مالیاتی که ما وصول می‌کنیم کمتر از معافیت‌های مالیاتی است. برای اینکه از این موارد جلوگیری شود این تصویب در لایحه آورده شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: