۶۰۶۸
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
تعداد بازدید : ۶۷
روند قیمت طلا، سکه و ارز در روزهای اخیر صعودی بوده و در برخی روزها اندکی کاهش پیدا می کند.

روند قیمت طلا، سکه و ارز در روزهای اخیر صعودی بوده و در برخی روزها اندکی کاهش پیدا می کند.

به گزارش فراتیتر، قیمت ارز امروز روند افزایشی داشت و به 53 هزار تومان نیز رسید. قیمت طلا نیز در کانال 2 میلیون و 400 هزار تومان قرار گرفت و سکه نیز روند صعودی خود را ادامه داد.
قیمت طلا و سکه امروز روند متفاوتی دارد. طلا اندکی کاهش را تجربه کرده اما قطعات سکه همچنان در خال افزایش قیمت است. امروز دلار و انس هم صعودی هستند. بازارها تحت تاثیر تداوم تنش نظامی بین حماس و اسرائیل قرار دارند.
امروز قیمت طلا همچنان در کانال دو میلیون و 400 هزار تومانی است اما نسبت به آخرین قیمت دیروز اندکی کاهش را تجربه کرده. قیمت سکه امامی و بهار آزادی و برخی دیگر از قطعات سکه نیز به کانال بالاتر رفته است. همچنین قیمت دلار نیز به کانال 52 هزار تومانی رفته است. امروز قیمت انس هم روند افزایشی دارد.
در بازار داخلی، نرخ طلا افزایشی است و دو میلیون و 442 هزار و 800 تومان معامله می‌شود که حدود دو هزار تومان کمتر از روز گذشته است. روز گذشته طلای 18 عیار روز پرنوسانی داشت و معاملات از کانال دو میلیون و 300 هزار تومان آغاز شد و به دو میلیون و حدود 445 هزار تومان هم رسید.
آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر صعودی و 31 میلیون و 786 هزار تومان است؛ حدود یک میلیون و 685 هزار تومان بیشتر از دیروز. روز گذشته سکه امامی با جهش قیمتی همراه بود و از کانال 28 میلیون تومانی به کانال 30 میلیون تومانی رفت.
همچنین نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز حدود یک میلیون و 379 هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود 27 میلیون و 280 هزار تومان رسیده است.
بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 754 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به هشت میلیون و 223 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز امروز 991 هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود چهار میلیون و 245 هزار تومان رسیده است.
همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه با قیمت 16 میلیون و 490 هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، 650 هزار تومان افزایش قیمت داشته است. حباب نیم‌سکه نیز با 436 هزار تومان افزایش، روی چهار میلیون و 964 هزار تومان ایستاده است.
همچنین امروز ربع سکه، با نرخ 11 میلیون و 493 هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر 650 هزار تومان افزایش را تجربه کرده است. حباب آن نیز 543 هزار تومان افزایش یافته و روی رقم پنج میلیون و 727 هزار تومان قرار گرفته است.
سکه گرمی نیز با حدود 500 هزار تومان افزایش، با قیمت شش میلیون و 700 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز حدود 447 هزار تومان افزایش قیمت داشته و به سه میلیون و 861 هزار تومان رسیده است.
امروز قیمت جهانی طلا، صعودی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند.
با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.
طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی منفی دارد و در 30 روز گذشته حدود 4.6 درصد افت قیمت را تجربه کرده است.
امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایشی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود 1,851.92 دلار رسیده، این به معنای رشد حدود 0.21 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.
امروز قیمت دلار، روند صعودی دارد و حتی به کانال 53 هزار تومانی هم رفت اما دوباره به کانال 52 هزار تومان بازگشت. تحت تاثیر این نوسانات قیمت طلا و سکه نیز تغییراتی را تجربه کرد.
سهراب اشرفی کارشناس بازار طلا و جواهر و فعال اقتصادی نوسانات قیمت در روز جاری را بررسی کرد گفت: «به دلیل رخدادهای منطقه از صبح دیروز قیمت دلار در بازار تهران افزایش داشت و بالا رفتن این اسکناس باعث شده که قیمت طلا و سکه نیز افزایشی شود.»

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: