۶۰۶۹
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
تعداد بازدید : ۸۷
صفحه نخست عمومی

اخبار چرخشی

به دنبال انتشار شایعه بمب‌گذاری در هواپیمای ایران‌ایر، فرودگاه هامبورگ تمام پروازها را به حالت تعلیق درآورد.

به دنبال انتشار شایعه بمب‌گذاری در هواپیمای ایران‌ایر، فرودگاه هامبورگ تمام پروازها را به حالت تعلیق درآورد.


به گزارش فراتیتر، سخنگوی ایران‌ایر گفت: پرواز شماره ۷۲۳ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه هامبورگ بعد از برخاستن یک هشدار امنیتی دریافت کرد؛ اما اکنون در فرودگاه شهر هامبورگ به زمین نشسته و مسافران و بارهایشان در حال انجام چک‌های امنیتی هستند.
بنا بر ادعای مقامات رسمی، ترافیک هوایی در فرودگاه هامبورگ، امروز دوشنبه پس از دریافت تهدیداتی علیه هواپیمایی که از ایران رسیده بود به تعلیق درآمد.
روزنامه تلگراف با استناد به اطلاعاتی که روزنامه دی‌پی‌ای آلمان ارائه کرده است، در این باره نوشت: فرودگاه هامبورگ گفت که از ساعت ۱۲:۴۰ به وقت محلی، هواپیماها در این فروگاه در شمال آلمان نشست و برخاستی نداشته‌اند.
پلیس فدرال آلمان نیز مدعی شد که صبح روز دوشنبه(امروز)، از طریق ایمیل تهدیدی درباره حمله به پرواز تهران-هامبورگ دریافت کرده و آن را جدی گرفته‌اند، اگرچه جزئیاتی در این باره ارائه نکردند.
این هواپیما حدودا، ساعت ۱۲:۲۰ ظهر در هامبورگ به زمین نشست. ۱۹۸ نفر سرنشین و گروه ۱۶ نفره کارکنان آن تحت تحقیقات امنیتی قرار دارند و هواپیما و بار آن در حال بررسی است.
مدت کوتاهی پس از ساعت ۱۴ عصر به وقت محلی، این فرودگاه فعالیت خود را از سر گرفت. اگرچه، مقامات فرودگاه هشدار دادند که تاخیر در انجام شدن پروازها محتمل است.
سخنگوی ایران‌ایر گفت: پرواز شماره ۷۲۳ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه هامبورگ بعد از برخاستن یک هشدار امنیتی دریافت کرد؛ اما اکنون در فرودگاه شهر هامبورگ به زمین نشسته و مسافران و بارهایشان در حال انجام چک‌های امنیتی هستند.
حسام قربانعلی در جمع خبرنگاران درباره تهدید بمب‌گذاری در پرواز تهران - هامبورگ اظهار کرد: پرواز شماره ۷۲۳ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از فرودگاه حضرت امام خمینی به فرودگاه هامبورگ بعد از برخاستن و ادامه مسیر در آسمان کشور اسلواکی، یک هشدار امنیتی دریافت کرد که پس از آن، هواپیما مسیر خودش را به سمت فرودگاه هامبورگ ادامه داد و در نهایت با پرواز از کشور لهستان و کاهش ارتفاع، در حداقل زمان ممکن با اسکورت دو فروند هواپیمای یورو فایتر اتحادیه اروپا، در فرودگاه شهر هامبورگ به زمین نشست.
وی ادامه داد: بعد از نشستن، هواپیما به یک منطقه ایمن هدایت شد و تمامی مسافران با صحت و سلامت در این فرودگاه به مقصد رسیدند.
سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسافران و بارهایشان در حال انجام چک‌های امنیتی هستند، هواپیما توسط پلیس فدرال و بخش‌های امنیتی بررسی شده و مانعی نداشته و با حضور همکاران سپاه حفاظت هواپیمایی، هواپیما چندین بار چک و خنثی شده و اکنون شرایط طبیعی و تحت کنترل است. رفته‌رفته با چک شدن و دریافت بار، مسافران در سالن خروج مشاهده خواهند شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: