۸۲۱۰
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
تعداد بازدید : ۵۵
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از تعمیر و نگهداری هواپیماهای مسافربری کشورهای دیگر از آمریکای لاتین، اروپا و آسیا در داخل ایران خبر داد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از تعمیر و نگهداری هواپیماهای مسافربری کشورهای دیگر از آمریکای لاتین، اروپا و آسیا در داخل ایران خبر داد.
به گزارش فراتیتر، محمد محمدی بخش اظهار کرد: در حال حاضر کشورهایی از آمریکای لاتین, اروپا و آسیا هواپیماهای خود را برای تعمیر به ایران می آورند یا اینکه موتور هواپیما را به کشورمان ارسال می کنند.
وی با اشاره به اینکه افزایش پروازهای مستقیم ایران و ترکمنستان یکی از برنامه‌هایی است که سازمان هواپیمایی کشوری پیگیر آن است، اظهار کرد: هفته گذشته 2 پرواز هفتگی به عشق آباد را به هواپیمایی قشم ایر ابلاغ کردیم.

وی افزود: این تعداد پرواز برای شروع خوب است اما با توجه به اشتراکات زیادی که با کشور ترکمنستان داریم امیدواریم در سفر هیئت همراه وزیر راه و شهرسازی به این کشور مقدمات افزایش پروازهای دو کشور را فراهم آوریم.

وی تصریح کرد: در بین کشورهای منطقه ترکمنستان (عشق آباد) یکی از کم پروازترین مقاصد است. بنابراین رایزنی‌های لازم برای برقراری و افزایش پروازهای بین دو کشور در حال انجام و به زودی توافقنامه آن امضا خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه از به کارگیری امکانات و دانش ایران برای تعمیر نگهداری هواپیما و سیستم‌های فرودگاهی کشورهای دیگر خبر داد و گفت: در حال حاضر کشورهایی از آمریکای لاتین, اروپا و آسیا هواپیماهای خود را برای تعمیر به ایران می آورند یا اینکه موتور هواپیما را به کشورمان ارسال می کنند.

محمدی بخش یادآور شد: تایپ این هواپیماها بوئینگ و ایرباس است و در ایران چک های سنگین آنها را انجام می‌دهیم ، در واقع مدت‌هاست دیگر هیچ هواپیمای ایرانی برای تعمیر و نگهداری به خارج کشور نمی‌رود و امروز ایران به مقصد کشورهای بسیاری برای تعمیر و نگهداری هواپیما تبدیل شده است.

وی بیان کرد: این دستاورد مهم ملی در شرایطی به دست آمده که تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار داریم.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: