۶۲۱۲
سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
تعداد بازدید : ۵۸
سخنگوی دولت مطرح کرد:
سخنگوی دولت تاکید که هیچ برنامه‌ای برای تغییر در مبلغ یارانه و حذف مشمولان وجود ندارد.

سخنگوی دولت تاکید که هیچ برنامه‌ای برای تغییر در مبلغ یارانه و حذف مشمولان وجود ندارد.


به گزارش فراتیتر، علی بهادری‌جهرمی در خصوص تغییر دهک‌بندی‌های خانوارها خاطر نشان کرد: بنا نیست میزان یارانه‌ها تغییر کند؛ بلکه قرار است شیوه دهک‌بندی از دهک به صدک تغییر کند. این اقدام برای افزایش دقت است و هیچ تغییری برای مبالغ یارانه‌ها و حذف مشمولان صورت نخواهد گرفت.
بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون استفاده از منابع ارزی 2 میلیارد دلاری برای تأمین مالی ساخت مسکن گفت: تامین مالی مسکن با مدیریت وزیر راه و همکاری بخش‌های اقتصادی دولت در حال انجام و پیگیری مستمر است و تمرکز ویژه‌ای بر آن وجود دارد. یکی از محورها استفاده از منابع ارزی بوده که مقدمات آن فراهم شده و با همراهی مسئولان مربوطه در حال اقدام است. البته تامین مالی مسکن فقط منحصر به این یک روش نیست.
وی درباره تکالیف بانک‌ها در حوزه تأمین مالی مسکن بیان کرد: گزارشات لازمه در جلسات به ستاد اقتصادی دولت و رییس‌جمهور داده شده است. بانک مسکن و بانک ملت بهترین عملکرد را در این زمینه داشته‌اند و در گزارشات بعدی موارد عملکردهای مناسب و یا نامناسب را توضیح خواهیم داد.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی پیرامون 6 میلیارد دلار آزاد شده از منابع بلوکه‌شده کشورمان و برخی اظهارنظرها، بیان کرد: این توافق در زمان خود با دقت و با تضمین کافی انجام شد و رسانه‌های آمریکایی برای بازی‌های سیاسی خودشان مطالبی را منتشر می‌کنند. این پول‌ها با موفقیت از یون به یورو تبدیل شد و در حساب‌های بانک‌های ایرانی در قطر منتقل شد. این اقدامات به تأیید بانک مرکزی ایران رسید و پول‌ها زیر کلید بانک مرکزی است.
بهادری‌جهرمی ادامه داد: جالب است که برخی رسانه‌های خارجی ابتدا اصل آزادسازی منابع را انکار می‌کردند، بعد آن را بی‌اهمیت خواندند، بعد آن را خرج‌شده اعلام کردند، بعد گفتند هزینه تبدیل ارز بالا بوده، بعد گفتند محدود به چند کالای خاص است. این منابع در اختیار کشورمان است و طبق دستور رییس‌جمهور برای رشد تولید کشور استفاده خواهد شد.
وی تصریح کرد: واکنش جهانی به ناامنی طبیعی است که در بازار ارز واکنش‌هایی صورت میگرد، در کشور ما هم این واکنش‌ها مقطعی بود و اقدامات موثری از سوی بانک مرکزی را شاهد بودیم و به ثبات نسبی رسیده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: