۷۰۲۳
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
تعداد بازدید : ۶۴
سیاسی داخلی

تازه ها

علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت از آغاز بررسی کلیات بودجه 1403 در دولت خبر داد.

علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت از آغاز بررسی کلیات بودجه 1403 در دولت خبر داد.

به گزارش فراتیتر، وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بررسی برنامه هفتم در مجلس رو به پایان است، دولت رسیدگی به کلیات بودجه 1403 را آغاز کرد تا به محض نهایی شدن برنامه در مجلس، امکان تصمیم‌گیری نهایی درباره کلیات بودجه در دولت فراهم باشد و در زمان مقرر تقدیم مجلس شود.
وی افزود: طبق مصوبه مجلس، ابتدا باید کلیات بودجه و در مرحله بعد جزییات به مجلس تقدیم شود.

سخنگوی دولت گفت: حمایت از تولید، ایجاد زیرساخت‌های مالی برای تحقق رشد اقتصادی در سال آینده، اشتغالزایی، مهار و کاهش تورم و همچنین اصلاح ناترازی‌های نظام بودجه‌ای، مالی و انرژی از محورهای اصلی کلیات بودجه است. سلسله جلسات بررسی کلیات بودجه برگزار خواهد شد و فعلا جلسات کمیته‌ها همزمان در حال برگزاری است.

بهادری‌جهرمی درخصوص مصوبات جلسه هیئت وزیران نیز اظهار داشت: دولت برای کنترل قیمت کالاهای اساسی موافقت کرد سود بازرگانی برخی کالاهای اساسی اعم از انواع روغن‌ها صفر باشد و این محاسبه از ابتدای سال در نظر گرفته شود تا کاهش هزینه و کنترل تورم را داشته باشیم.

وی هم‌چنین عنوان کرد: با توجه به اینکه به سوی فصل سرما می‌رویم اقداماتی در زمینه تأمین گاز انجام شده و دولت امروز برای رفع ناترازی در تولید گاز طبیعی و حمایت از جذب سرمایه‌گذاری، مشوق‌های تصویب کرد تا سرمایه‌گذاران در این زمینه وارد شوند و کمک‌کار ایجاد تراز در تولید و مصرف گاز باشند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی پیرامون قیمت گوشت قرمز خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی شده تا انتهای سال هم زنجیره تولید گوشت داخلی تقویت شود و هم همزمان واردات گوشت هم صورت می‌گیرد. پیش‌بینی وزارت جهادکشاورزی این است که قیمت گوشت قرمز کاهشی شود.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی درباره توجه به وضعیت بازنشستگان ایثارگر در برنامه هفتم توسعه، عنوان کرد: نگاه دولت این است که موضوعات دائمی در قوانین دائمی مدنظر قرار بگیرد. نسبت به بازنشستگان ایثارگر یا تأمین اجتماعی قوانین دائمی داریم که نباید به‌صورت مقطعی و کوتاه‌مدت حکمی برای آنان بیاوریم و پنج‌سال بعد دوباره نیاز به پیگیری باشد. نگاه دولت این بود که در احکام دائمی به این موضوع توجه شود و این امر را ذکر کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تصویب برنامه طول کشیده و بعد از آن موضوع بودجه در دستور مجلس قرار می‌گیرد، نگاه رئیس‌جمهور این است که چون تصویب قوانین دائمی طول می‌کشد حتما دولت هماهنگی لازم را در این زمینه با مجلس داشته باشد و در همین برنامه به‌صورت پنج‌ساله ذکر شود و بعد قوانین دائمی هم پیگیری شود.

سخنگوی دولت هم‌چنین در پاسخ به سوالی عنوان کرد: دولت با کسانی که بخواهند بازار خودرو را به هم بریزند برخورد خواهد کرد؛ درباره خودروسازی خصوصی گزارش‌های اولیه مبنی بر تخلف از سوی دستگاه‌های دولتی و نظارتی ارائه شده و رئیس‌جمهور تاکید دارد موضوع با دقت نظر مورد رسیدگی قرار گیرد. دولت در این زمینه مصمم است و همه نهادها و دستگاه‌ها هماهنگی لازم را خواهند داشت تا کیفیت خودرو ارتقا یابد و تولید افرایش پیدا کند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: