۵۹۵۳
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
تعداد بازدید : ۱۷۷
سیاسی خارجی

تازه ها

وزیر خارجه آمریکا از پرهیز این کشوراز مناقشه مسقتیم با روسیه در جنگ با اوکراین خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا از پرهیز این کشوراز مناقشه مسقتیم با روسیه در جنگ با اوکراین خبر داد.

به گزارش فراتیتر، آنتونی بلینکن اظهار کرد: بایدن از روز اول ۲ نکته را مد نظر داشت. اول اینکه اطمینان حاصل کند که ما هر اقدام لازمی را برای حمایت از اوکراین و همسو کردن سایر کشورها با این مساله انجام می‌دهیم. موضوع دوم اینکه از مناقشه مستقیم با روسیه پرهیز کنیم زیرا امکان دارد که مناقشه به جایی کشیده شود که کسی خواهان آن نیست و برای امنیت مردم آمریکا خوب نباشد.
شبکه آمریکایی «پی‌بی‌اس» دوشنبه در گزارشی با بررسی میزان کمک‌های ایالات متحده به اوکراین نوشت: از زمان حمله روسیه به این کشور در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) کی‌یف با اختلاف زیاد به بزرگترین دریافت‌کننده کمک‌های آمریکا تبدیل شده است.
بر اساس آمار موسسه اقتصاد جهانی کیل که یک موسسه تحقیقاتی آلمانی است، دولت بایدن و کنگره ایالات متحده از زمان آغاز جنگ اوکراین در مجموع ۷۶.۸ میلیارد دلار به اوکراین کمک ارسال کرده‌اند که ۴۶.۶ میلیارد دلار آن کمک‌های نظامی است.
با گذشت ۱۹ ماه از جنگ اوکراین، دولت بایدن فهرست بلندبالایی از قابلیت‌های دفاعی از جمله تانک‌های آبرامز، موشک‌های ضد هوایی، کشتی‌های دفاع ساحلی و سامانه‌های دیدبانی و راداری پیشرفته را به اوکراین ارائه کرده یا با ارسال آنها موافقت کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: