۸۲۳۳
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
تعداد بازدید : ۴۸
سیاسی خارجی

تازه ها

رئیس جمهور آمریکا جهت جلوگیری از تعطیلی دولت این کشور برای تبدیل شدن طرح دو مرحله‌ای رئیس مجلس نمایندگان جهت تصویب بودجه موقت به قانون را امضا کرد.

رئیس جمهور آمریکا جهت جلوگیری از تعطیلی دولت این کشور برای تبدیل شدن طرح دو مرحله‌ای رئیس مجلس نمایندگان جهت تصویب بودجه موقت به قانون را امضا کرد.

به گزارش فراتیتر، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه لایحه دو مرحله‌ای مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را جهت تصویب بودجه امضا کرده و با توقف برخی از هزینه‌ها از تعطیلی دولت آمریکا جلوگیری کرد. این طرح بر خلاف درخواست دموکرات‌ها، ۱۰۶ میلیارد دلار درخواستی برای کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را شامل نمی‌شود.

 تحت تاثیر تخصیص بودجه موقت، مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه از طرحی که در آن کمک اضافی به اوکراین حذف می‌شد، حمایت و آن را امضا کرد.

مایک جانسون همراه با مخالفت‌های برخی از جمهوری‌خواهان محافظه‌کار برای موافقت با این طرح، جهت عبور از مجلس نمایندگان آمریکا دست به دامن دموکرات‌ها شد و در نهایت این اتفاق افتاد و در مجلس سنا نیز طرح مذکور با ۸۷ رای موافق در برابر ۱۱ رای مخالف جهت تایید نهایی رئیس جمهور و تصویب لایحه بودجه آماده شد.

لایحه بودجه موقت مذکور بر خلاف مخالفت برخی از نمایندگان به ویژه جمهوری‌خواهان هزینه مربوط به مسائلی مانند سقط جنین، امنیت مرکزی و کمک‌های خارجی بیشتر به اوکراین، رژیم صهیونیستی و هر کشور دیگری را شامل نمی‌شود و در عوض بر فعال نگه داشتن ادارات دولتی تمرکز می‌کند.

به موجب طرح مذکور، دو لایحه موقت جهت تصویب بودجه طراحی شده است که اولی تا ۱۹ ژانویه و دومی تا ۲ فوریه تامین می شود. «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا پس از رای گیری‌های انجام گرفته شده و تصویب نهایی لایحه عنوان کرد: ما دولت را بدون وارد کردن هیچ آسیبی به برنامه‌های حیاتی کشورمان همچنان فعال نگه داشته و از تعطیلی آن جلوگیری کردیم و این یک نتیجه عالی برای مردم آمریکاست.

تحت تاثیر مسئله اوکراین موضوع حمایت و یا عدم حمایت از آن در جنگ با روسیه، آشفتگی سیاسی در آمریکا طی ماه سپتامبر بیشتر شده و منجر به برکناری بی سابقه «کوین مک کارتی»،رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا شد. مخالفان مک کارتی وی را متهم به همدستی‌های محرمانه با کاخ سفید کردند تا به رغم مخالفت‌های جمهوری‌خواهان از کی‌یف حمایت مالی به عمل آورند.

هم اکنون نیز برخی از جمهوری‌خواهان، خواهان بازنگری در ماجرای کمک به اوکراین بوده و استدلال می‌کنند،کمک‌های بیشتر به این کشور شفافیت‌های لازم را نداشته و اکنون هم دیگر اولویت‌های ایالات متحده مهم‌تر از حمایت‌های مالی این کشور از اوکراین است.

پیشتر مایک جانسون با رد بسته ترکیبی کمک همزمان به اوکراین و رژیم صهیونیستی خشم مقامات کاخ سفید و جو بایدن را برانگیخت. پیش از این برخی مقامات ارشد آمریکا هشدار داده‌اند که اوکراین بدون کمک‌های آمریکا خیلی زودتر از روسیه شکست خواهد خورد.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: