۵۹۶۵
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
تعداد بازدید : ۱۱۰
سیاسی داخلی

تازه ها

وزیر نفت در خصوص گزارشی در مورد سرقت یک دکل نفتی گفت: این دکل مربوط به شرکت خصوصی است که مدتی هم رها بوده است.

وزیر نفت در خصوص گزارشی در مورد سرقت یک دکل نفتی گفت: این دکل مربوط به شرکت خصوصی است که مدتی هم رها بوده است.

اوجی وزیر نفت تصریح کرد: این دکل متعلق به دولت و بابک زنجانی نیست بلکه مربوط به شرکت خصوصی است که مدتی هم این دکل رها بوده است.
وی همچنین اظهار کرد: در این دو سال ۴ میدان نفتی و گازی کشف شده است. بالغ بر ۲/۶ میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع یعنی هم نفت و گاز قابل استحصال کشف شده است.
وی خاطرنشان کرد: میدان گازی چشمه شور در خراسان رضوی، میدان نفتی هیرکان در گلستان، میدان نفتی تنگوه و میدان نفتی گناوه در بوشهر کشف شده اند.
وزیر نفت درباره اخبار مربوط به ناپدید شدن دکل نفتی در خوزستان و ارتباط آن با بابک زنجانی، گفت: این دکل متعلق به دولت و بابک زنجانی نیست بلکه مربوط به شرکت خصوصی است که مدتی هم این دکل رها بوده است.
اوجی درباره آخرین وضعیت انتقال اموال بابک زنجانی به وزارت نفت، تصریح کرد: کارگروهی متشکل از شرکت ملی نفت و دستگاه‌های نظارتی دارند کار می کنند و دستاوردهای خوبی داشته‌اند.
وی افزود: تحقق ضریب جایگزینی در بخش نفت و گاز ۷۸ درصد است، یعنی اگر ۱۰۰ بشکه نفت و میعانات گازی برای مصرف یا صادرات تولید شده، ۷۸ بشکه با اکتشافات جدید جایگزین شده است.
وی خاطرنشان کرد: افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی انجام عملیات لرزه‌نگاری سه بعدی نسبت به چهار ساله دولت دوازدهم داشته ایم. ایران در مقایسه با کشورهای منطقه مثل امارات، قطر، کویت، عربستان جایگاه اول اکتشاف را بر عهده داشته است و ضریب کشف موفق ما صد در صد است.
وزیر نفت همچنین گفت: در این دولت بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت و ۴۵ میلیون متر مکعب گاز افزایش تولید داشته است و نزدیک ۲۰ میلیارد دلار پروژه‌های نیمه تمام در حوزه نفت و گاز تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: