۶۰۱۷
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
تعداد بازدید : ۱۱۳
سیاسی خارجی

تازه ها

در دیدار الهام علی اف و مهرداد بذرپاش مطرح شد:
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، دوستی و همکاری دو کشور را عامل مهمی برای کل منطقه برشمرد.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، دوستی و همکاری دو کشور را عامل مهمی برای کل منطقه برشمرد.

به گزارش فراتیتر، «الهام علی‌اف» در دیدار با «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به اینکه حل‌وفصل مشکلات منطقه‌ای با مشارکت کشورهای منطقه اهمیت دارد، افزود: جمهوری آذربایجان به فعالیت‌های خود در زمینه ایجاد کریدورهای حمل و نقل در قالب همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه ادامه می‌دهد.
وی تصریح‌کرد: جمهوری آذربایجان آغازگر همکاری‌های ۳+۳ بوده و از نظر باکو برگزاری هرچه زودتر نشستی در این ساختار، گامی مثبت محسوب می‌شود.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم کلنگ زنی در قالب اجرای پروژه‌های ساخت پل، جاده، زیرساخت‌های گذرگاه مرزی و مقاوم سازی سواحل در نزدیکی منطقه «آغبند» شهرستان «زنگیلان» اظهار داشت: این اقدامات به تقویت بیشتر روابط دوستانه ما کمک خواهد کرد.
علی‌اف گفت: برگزاری مراسم آغاز عملیات اجرایی پل آغبند مهم است و ساخت جاده‌ها و خطوط ریلی که دو کشور را به هم متصل می‌کند، برای منطقه اهمیت زیادی دارد و در خدمت ثبات و همکاری در کل منطقه خواهد بود.
وی همچنین به اهمیت اقدامات انجام شده در راستای توسعه کریدور حمل و نقل شمال- جنوب و گسترش بیشتر ظرفیت انتقال آن اشاره کرد.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با بیان اینکه دستور کار روابط دوجانبه ما نه فقط بخش حمل و نقل، بلکه حوزه‌های وسیع‌تری را در بر می‌گیرد، از فعالیت کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی قدردانی کرد و افزود: به دنبال فعالیت‌های این کمیسیون نتایج خوبی در همه زمینه‌ها حاصل شده است.
علی‌اف تاکید کرد: دوستی و همکاری جمهوری آذربایجان و ایران عامل مهمی برای کل منطقه است.
بذرپاش، رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار سلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران را به رئیس جمهور جمهوری آذربایجان ابلاغ کرد.
وی با بیان اینکه کشورها و مردم منطقه با یکدیگر پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی دارند، گفت: صلح در قفقاز جنوبی چشم اندازهای بزرگی را برای منطقه ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: