۵۹۷۷
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
تعداد بازدید : ۸۸
صفحه نخست عمومی

اخبار چرخشی

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار با دستیار رئیس‌جمهور آذربایجان مخالفت ایران با موضوع کریدور زنگزور، را اعلام کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار با دستیار رئیس‌جمهور آذربایجان مخالفت ایران با موضوع کریدور زنگزور، را اعلام کرد.

به گزارش فراتیتر، علی‌اکبر احمدیان، اعلام کرد که جمهوری اسلامی قاطعانه با هر طرحی که منجر به تغییر ژئوپلیتیک منطقه شود مخالف است.
دو طرف در این دیدار درباره‌ی توسعه‌ی روابط دوجانبه در همه‌ی ابعاد و آخرین تحولات منطقه قفقاز گفت‌وگو کردند.
احمدیان در این دیدار با توجه به اهتمام ویژه جمهوری اسلامی ایران برای دور کردن منطقه از هرگونه ناامنی و بحران بر ضرورت تشریک مساعی کشورها برای ایجاد صلح و ثبات و امنیت پایدار از طریق گفتگو در قالب‌های منطقه‌ای تاکید کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران در مورد تعلق قره‌باغ به جمهوری آذربایجان، تصریح کرد: اقداماتی که موجبات ایجاد تغییرات ژئوپلیتیک در منطقه را فراهم می‌کند، نظیر آنچه که در موضوع کریدور زنگزور دیگران مطرح می‌کنند، نه‌تنها کمکی به کشورهای این منطقه نخواهد کرد، بلکه سبب فراهم کردن زمینه‌ی مداخله نیروهای فرامنطقه ای شده، موجب ایجاد بحران‌های جدید در این حوزه راهبردی خواهد شد.
وی با تبیین خطراتی که این‌گونه اقدامات برای امنیت و ثبات منطقه دارد گفت: جمهوری اسلامی قاطعانه با هر طرحی که منجر به تغییر ژئوپلیتیک منطقه شود مخالف است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به اراده رهبران دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط تهران - باکو بار دیگر آمادگی کشورمان را برای تحقق این مهم اعلام کرد.
«خلف خلف‌اف»، دستیار الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان در امور ویژه نیز با اشاره به سیاست جمهوری آذربایجان در حفظ آرامش و ثبات در منطقه و همچنین حل و فصل مسائل منطقه در چارچوب‌های منطقه‌ای بر گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: