۵۹۸۷
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
تعداد بازدید : ۱۴۴
سیاسی داخلی

تازه ها

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:
رئیس مجلس شورای اسلامی سیاست قطعی ایران را توسعه راهبردی روابط در همه ابعاد با کشورهای همسایه عنوان کرد.


رئیس مجلس شورای اسلامی سیاست قطعی ایران را توسعه راهبردی روابط در همه ابعاد با کشورهای همسایه عنوان کرد.

به گزارش فراتیتر، محمد باقر قالیباف پیش از عزیمت به امارت متحده عربی گفت: این سفر به دعوت رسمی رئیس مجلس ملی فدرال امارات متحده عربی و برای مراودات و روابط اقتصادی و سیاسی و همچنین ارتقای روابط پارلمانی بین دو کشور مسلمان و همسایه در منطقه حساس، اقتصادی و ویژه خلیج فارس انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: همانطور که ملت عزیز و همسایگان عزیز ایران می‌دانند سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران توسعه راهبردی روابط در همه ابعاد با کشورهای همسایه است؛ بر همین اساس نیز مصمم و معتقدیم که توسعه به ویژه روابط اقتصادی و سیاسی در بستر امنیت پایدار و صلح می‌تواند این مراودات را توسعه دهد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید برر «اهمیت راهبردی منطقه خلیج فارس» عنوان کرد: خلیج فارس از یک ویژگی راهبردی هم برای کشورهای همسایه و هم برای منطقه و هم در سطح بین‌الملل فرصت‌های بزرگ اقتصادی و توسعه ای و همچنین سیاسی برخوردار است؛ بنابراین همکاری و تعامل مفید و مثبتی که به برقراری امنیتی بومی در منطقه خلیج فارس و از سوی دیگر به توسعه اقتصادی، توسعه همه جانبه و همکاری‌های همه جانبه اقتصادی منجر شود از ضروریات این منطقه است.
قالیباف هم‌چنین با تاکید بر این‌که «در این راهبرد جمهوری اسلامی ایران جدی است و در این مسیر گام برداشته و گام‌های بلند دیگری نیز در پیش رو برداشته خواهد داشت»، ادامه داد: سفر پیش رو سفری مغتنم برای برسی توافقات گذشته و ارزیابی میزان پیشرفت امور و مهمتر از آن فرصت بسیار مغتنمی برای توافقات پیش رو است. انشاءالله میزان تحقق این توافقات بتواند نقطه عطفی در روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی باشد و ما آثار آن را در روابط منطقه‌ای و همچنین با توجه به اینکه اخیراً هر دو کشور عضو بریکس شدند، در سطح بین‌الملل شاهد باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: