۶۲۳۹
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
تعداد بازدید : ۱۱۷
وزیر نفت از تلاش وزارت نفت برای توزیع بنزین یورو پنج در کلانشهر‌ها خبر داد.

وزیر نفت از تلاش وزارت نفت برای توزیع بنزین یورو پنج در کلانشهر‌ها خبر داد.
به گزارش فراتیتر، جواد اوجی وزیر نفت ­در پایان جلسه هیئت دولت با حضور­ در جمع خبرنگاران، گفت: تلاش می‌کنیم تا­ در زمان وارونگی دما، ­در کلان شهر‌ها سوخت یورو پنج توزیع کنیم و آلودگی هوای کاهش یابد؛ همچنین ­بنزین سوپر داریم، ولی کم است.
وی افزود:­ کیفی‌سازی فرآورد‌های نفتی برای جلوگیری از آلودگی هوا و اجرای قانون هوای پاک، به طور جد دنبال می‌شود و تا پایان این دولت، اکثر پالایشگاه ها­ در حوزه های ­کمی و هم کیفی به یورو چهار و پنج می‌رسند و عمدتا یورو پنج خواهد بود.
وزیر نفت با بیان اینکه ­روزانه ۲۰ میلیون لیتر گازوییل یورو پنج را در پالایشگاه اصفهان­ تولید می‌کنیم که در این دولت انجام شده است، گفت: در پالایشگاه‌های شازند و ستاره خلیج فارس نیز فرآورده‌های نفتی یورو پنج تولید می‌شود و طرح کیفی سازی پالایشگاه شیراز ­هم در آینده به بهره برداری می‌رسد. درباره ­اتصال کارت بانکی به کارت سوخت نیز­ در حال مطالعه هستیم و چندین دستگاه کار مشترک می‌کنند، اما­ هنوز قطعی نیست.
اوجی یادآور شد:­ در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۰، ­ روزانه ۳۶ میلیون متر مکعب گاز بیشتری به نیروگاه‌ها تحویل داده شده و ­سوخت مایع اعم از نفت گاز و نفت کوره، ۲۰ ­میلیون لیتر کمتر­ نسبت به سال گذشته ­در نیروگاه‌ها استفاده شده است.
وی با اشاره به اینکه برای نخستین­ بار، سقف سوخت ارسالی به نیروگاه‌های کشور نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، عنوان کرد: همچنین پنج میلیون متر مکعب در روز، گاز به صنایع جزء و عمده تحویل دادیم و­ در خصوص صنایع عمده نیز، ­امسال روزانه ۱۶۴ میلیون متر مکعب گاز رسانی کردیم. ­
وزیر نفت درباره آخرین وضعیت ناترازی تولید و مصرف گاز، ­گفت:­ ناترازی گاز در زمان شروع به کار دولت، ۲۵۰ میلیون متر مکعب در روز، در فصل سرد بوده است، اما با تولید میادین مشترک و مستقل گازی، امسال ناترازی کمتری­ داریم.
وی ادامه داد: تولید گاز نسبت به شروع دولت بیشتر شده و تلاش می‌کنیم تا تولید نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی را افزایش دهیم؛ ­ تا پایان سال نیز ۶ میلیون تن به ظرفیت­ محصولات پتروشیمی اضافه می‌شود.
اوجی درباره سفر روز گذشته خود همراه با معاون اول رئیس جمهور به کشور بلاروس­ اضافه کرد: در این سفر ­یک تفاهم‌نامه­ بین ایران و بلاروس منعقد شد که کمتر ­از یک ماه آینده، بخشی از آن به قرارداد می‌رسد.
وی تاکید کرد: ایران و بلاروس ­دیدگاه‌های مشترک زیادی دارند و هر دو تحریم هستند؛ دو کشور­ ظرفیت‌های خوبی دارند و بر اساس مطالعات انجام شده، توافقات خوبی درباره تامین قطعات و تجهیزات­ پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها صورت گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: