۷۱۵۷
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
تعداد بازدید : ۵۰
سیاسی خارجی

تازه ها

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی برای کمک ۱۴.۳ میلیارد دلاری به اسرائیل تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی برای کمک ۱۴.۳ میلیارد دلاری به اسرائیل تصویب کرد.

به  گزارش فراتیتر، مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه پنجشنبه طرحی که خواستار ارائه کمک ۱۴.۳ میلیارد دلاری به اسرائیل است را به تصویب رساند. 

این طرح که احتمالاً با موانع زیادی برای تبدیل شدن به قانون مواجه خواهد بود با ۲۲۶ رأی موافق و ۱۹۶ رأی مخالف به تصویب رسید. 

نماینده‌های دموکرات در کنگره و کاخ سفید با این طرح به دلیل عدم در نظر گرفتن بودجه برای کمک به اوکراین مخالف هستند. 

این طرح اکنون باید برای تصویب به مجلس سنا برود و چنانچه در آنجا تصویب شود باید از آرای لازم برای عبور از وتوی جو بایدن برخوردار باشد. 

از زمان آغاز عملیات رژیم صهیونیستی در غزه که به شهادت بیش از ۹۰۰۰ فلسطینی منجر شده آمریکا بر حمایت بی‌دریغ و بی‌چون و چرای خود از رژیم صهیونیستی تأکید کرده است. 

در همین راستا جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پنجشنبه شب بار دیگر یادآوری کرد که دولت جو بایدن به دنبال آتش‌بس در غزه نیست بلکه از آنچه که «وقفه انسان‌دوستانه» در جنگ خوانده شده حمایت می‌کند.

او در تعریف «وقفه انسان‌دوستانه» گفت: «چیزی که ما می‌خواهیم وقفه‌های موقت و موضعی در درگیری‌ها برای دستیابی به یک یا چند هدف معین است.»

مقام‌های کاخ سفید گفته‌اند درخواست برای این وقفه‌های موقت در جنگ با آتش‌بس کلی متفاوت است. دولت آمریکا معتقد است که صدور آتش‌بس به نفع حماس خواهد بود و موجب خواهد شد این گروه بتواند با رها شدن از بمباران‌های شدید اسرائیل، تجدید قوا کند.

با وجود این، بایدن از جانب گروه‌های حقوق بشری بابت حمایت از جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه به شدت تحت فشار قرار گرفته است. رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود طی روزهای گذشته با حمله به یک اردوگاه پناهندگان در غزه ده‌ها نفر را به شهادت رساند.

بایدن روز پنجشنبه در پاسخ به سوال یک معترض که خواستار آتش‌بس در غزه شده بود گفت: «من فکر می‌کنم که ما به وقفه (بشردوستانه) در غزه نیاز داریم».

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: