۸۳۱۵
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
تعداد بازدید : ۵۰
سیاسی خارجی

تازه ها

سناتور آمریکایی خواستار مشروط کردن کمک‌های کشورش به اسرائیل در ماجرای جنگ غزه شد.

سناتور آمریکایی خواستار مشروط کردن کمک‌های کشورش به اسرائیل در ماجرای جنگ غزه شد.

به گزارش فراتیتر، برنی سندرز سناتور آمریکایی در پیشنهاداتی جدید برای دولت آمریکا عنوان کرده که این کشور باید از ارائه کمک‌های بیشتر به تل‌آویو خودداری کند مگر اینکه  تغییری اساسی در مواضع سیاسی و نظامی این رژیم نسبت به موضوع فلسطین ایجاد شود.

بیش از یک ماه از حملات گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه می‌گذرد و دولت بایدن همچنان به حمایت خود از مواضع این رژیم ادامه داده، با این حال بسیاری از نمایندگان دموکرات آمریکایی در سنا و مجلس نمایندگان مخالف سیاست‌ بایدن در جنگ غزه هستند. 

به گزارش «پولیتیکو»، سناتور برنی سندر شنبه خواستار اجرایی شدن این پیشنهاد شد که به موجب آن کمک‌های آمریکا به تل‌آویو مشروط به تغییر در «مواضع سیاسی و نظامی» این رژیم باشد.

این سناتور ایالت ورمونت آمریکا در بیانیه‌ای عنوان کرد: شاید اسرائیل حق جنگ با حماس را داشته باشد، اما دولت راست‌گرای افراطی نتانیاهو حق ندارد که جنگی تمام‌عیار را علیه مردم فلسطین به راه بیندازد.

سندرز همچنین به این موضوع اشاره کرد که ادامه کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی بایستی مشروط به تعهد این رژیم برای پذیرش مذاکرات صلح در راستای رسیدن به راه حل دو کشوری و پایان محاصره و اشغال غزه از سوی مقامات اسرائیلی باشد.

طبق پیشنهاد سندرز، ایالات متحده آمریکا از کمک‌های بیشتر به تل‌آویو خودداری می‌کند، مگر آنکه رژیم صهیونیستی مواضع سیاسی و نظامی خود را در باب موضوع فلسطین تغییر دهد.

اظهارات وی در شرایطی مطرح می‌شود که به گفته منابع آگاه، قانونگذاران در مجلس نمایندگان و سنا در حال بررسی و بحث در مورد چگونگی ایجاد شرایط برای ارائه کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی در آینده هستند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با اشاره به آنچه حق متحد کلیدی ایالات متحده یعنی تل‌آویو برای «دفاع از خود» در برابر حماس خوانده، تاکنون در جریان جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی به شدت از این رژیم حمایت کرده است.

با وجود افزایش مخالفت‌های جهانی نسبت به مواضع تل‌آویو در جنگ با حماس، دولت بایدن شمار تلفات بالای غیرنظامیان در غزه را بدون هیچ اعتراضی نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی پذیرفته و بارها با برقراری آتش‌بس مخالفت کرده و به همکاری با مقامات صهیونیستی در جریان جنگ ادامه داده است.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: